Turismul medical şi de wellness în România, o oportunitate pentru dezvoltarea turismului românesc

Romania urmeaza panta ascendenta la nivel mondial, primul spa in sensul modern al cuvantului fiind infiintat in 2005, iar in prezent numarul acestora se situează la peste 50 locatii.

Conferinţa Spa Business Event 2011 ce se va desfăşura pe 7 şi 8 decembrie la Athenee Palace Hilton din Bucureşti va aduce in prim plan subiecte precum: motivatiile cresterii pietei spa pe plan mondial, etape in dezvoltarea unui proiect spa de succes, crearea mixului corect de servicii spa pentru clientela vizata, criterii de performanta pentru afacerea spa, modalitati eficiente de promovare pentru spa, etc. De asemenea, a doua zi a evenimentului este dedicata educarii managerilor centrelor spa in vederea obtinerii succesului financiar si a oferirii unei experiente spa de neuitat oaspetilor.

Programul complet al evenimentului aici

Evenimentul se adreseaza investitorilor si operatorilor din piata de Spa&Beauty, investitorilor si operatorilor din domeniul turistic (hoteluri, pensiuni, centre de agrement), dezvoltatorilor de proiecte imobiliare, investitorilor si operatorilor din turismul balnear si de recuperare, furnizorilor de echipamente, produse si servicii adresate centrelor Spa si Wellness si nu in ultimul rand, specialistilor implicati in domeniul Spa&Beauty.

“Sunt oameni care investesc timp si bani in terapii si ritualuri anti-stress. Mai exact: un maxim de 1200 de lei lunar si un minim de 50 de lei lunar. Majoritatea clientilor care vin la Eden Spa sufera de sedentarism si sunt afectati de imobilitatea prelungita. Ei isi doresc sa evadeze si sa se bucure de un rasfat prelungit. Sa se impregneze de mirosuri imbietoare si sa isi lase grijile la usa. Serviciile preferate sunt masajele de detensionare cu pietre vulcanice, ritualurile si impachetarile”, afirma Liliana Paraipan, manager Eden Spa.

Romania poate miza pe 20 – 25 de statiuni balneare pentru a atrage turisti straini cu ajutorul pachetelor turistice de sanatate pe care autoritatile isi propun sa le poata oferi in forma completa pe piata externa incepand cu anul 2012.

Prezent la conferinta Spa Business Event 2011, consilierul pe probleme de turism si sanatate din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, dr. Emilian Imbri, a reiterat dorinta oficialilor romani de a dezvolta turismul romaneasc promovand conceptul de pachet complet de servicii de sanatate. Altfel spus, un cumul de servicii medicale, servicii de tratament balnear, la care se pot adauga servicii de spa, wellness si antiageing.

Nu putem pune in acelasi loc partea medicala cu partea de recreere dar le putem aduce unele langa altele si sa oferim pachete complete din care fiecare sa isi aleaga ce are nevoie. Vom putea iesi pe piata internationala, deocamdata,timid pe zona de servicii medicale, cum sunt stomatologia, chirurgia plastică, oftalmologia, intervenţiile cardiace, protezarea ortopedică sau obstetrica-ginecologie, chiar daca avem specialisti recunoscuti. Putem face insa recuperare prin tratament balnear pentru ca avem resursele necesare”, a explicat oficialul.

Referindu-se la protocolul de colaborare semnat in luna iulie de Elena Udrea, ministrul dezvoltarii regionale şi turismului, Cseke Attila, ministrul sanatatii si Daniel Funeriu, ministrul educaţiei şi cercetării, privind promovarea si dezvoltarea turismului medical, in care Casa Natională de Asigurari de Sanatate si Colegiul Medicilor din Romania sunt de asemenea parti implicate, dr. Emilian Imbri a atras atentia ca institutiile statului isi propun sa fie alaturi de toti jucatorii de pe piata turismului romaneasc, nu doar la nivel declarativ, ci si printr-un cadru legislativ adecvat, investitii si garantarea pentru piata externa a faptului ca pachetele oferite corespund realitatii si standardelor.

Lumea a inteles ca turismul poate deveni una din principalele surse de venit si locuri de munca. Turismul balnear poate reprezenta pentru Romania cea mai importanta linie pe care o putem dezvolta avand o istorie cunoscuta pe plan intern si international, dar trebuie sa ne referim la un intreg in care am inclus turismul balnear si turismul medical. Doar impreuna, dar nu amestecat, vom putea iesi pe piata internationala. In prezent continuam sa amestecam zone. Gasim spa, coafura, pedichiura, manichiura sau saline in acelasi loc, in apartamente de blocuri. (…) Nu vom putea face statiuni pentru toate categoriile de persoane. Trebuie sa intelegem ca o statiune nu poate fi a tinerilor si a seniorilor in acelasi timp. Suntem constienti ca nu putem amesteca turistii care au bilete sociale prin casa de pensii cu turistii din afara care au trecut prin Ungaria, Austria sau Maroc, dar impreuna cu actorii de pe piata putem face un pachet turistic coerent”, a mai spus consilierul ministerial.

Potrivit datelor detinute de operatorii din turismul balnear, in Romania exista peste 150 de statiuni balneare, cu resurse naturale cu potential terapeutic, dar cunoscute istoric la nivel international sunt 20 – 25 de statiuni. Din zonele de interes international au fost atestate prin Hotărâre de Guvern primele 10 localităţi din Romania, urmand ca pana la finalul anului sa mai fie atestate 8 staţiuni.

 

 

 

Mai multe detalii despre evenimentul organizat cu sprijinul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului pe 7-8 Decembrie 2011 la Athenee Palace Hilton din Bucureşti aici

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed