AcasăEconomieTuroperator: Turiştii veniţi pe litoral au căutat pachete cu servicii integrate, care...

Turoperator: Turiştii veniţi pe litoral au căutat pachete cu servicii integrate, care să includă şi plajă, şi agrement/ Valoarea medie a unei vacanţe pe litoral a fost de 498 de euro, în creştere faţă de 2021/ Eforie Nord a devansat Mamaia

Litoralulromanesc.ro a anunţat, joi, că turiştii români, veniţi pe litoral anul trecut din cauza restricţiilor de călătorie, au mers în această vară în alte ţări, precum Grecia şi Turcia. 

“Dacă în 2021 pandemia de coronavirus i-a determinat pe mulţi români să-şi facă vacanţele în ţară, litoralul autohton fiind destinaţia favorită, lucrurile s-au schimbat în 2022, când românii au putut călători fără restricţii în străinătate. Astfel, acel segment de turişti care au venit la Marea Neagră anul trecut conjuctural, din cauza crizei sanitare, s-au îndreptat vara aceasta către destinaţiile pe care le frecventau în alţi ani, adică Grecia, Turcia, Spania etc”, se arată în comunicat. 

Sursa citată a precizat că românii veniţi pe litoral în acest sezon estival au căutat servicii care să cuprindă plajă şi agrement. 

“În sezonul estival 2022, românii care au ales să-şi facă vacanţele pe litoral, au căutat pachete cu servicii integrate, care să includă nu doar cazare şi masa, ci şi plajă şi agrement. De asemenea, turiştii au pus din ce în ce mai mult accent pe calitatea destinaţiei, atât în ceea ce priveşte accesibilitatea, cât şi aspectul general al staţiunii alese şi variantele de petrecere a timpului liber. Totodată, gradul de satisfacţie a turiştilor a crescut. Potrivit celor peste 10.000 de turişti care au oferit feedback la finalul sejururilor petrecute pe litoral, curăţenia din hoteluri a fost evaluată cu nota 8,50 din 10, serviciile primite – cu 8,22, poziţionarea hotelului – cu 8,99, personalul – cu 8,45, iar raportul calitate-preţ – cu 8,05. Singura categorie care a obţinut o medie sub 8 (nota generală 7,64) este cea privind dotările unităţilor de cazare”, a mai transmis Litoralulromanesc.ro

Turoperatorul a precizat că valoarea medie a unei vacanţe pe litoral a fost de 498 de euro pentru două persoane, în creştere de 6 procente, faţă de 2021, când a fost 470 euro. De asemenea, durata medie a sejurului în acest an a fost de 5,1 nopţi faţă de 5,4 nopţi anul trecut.

“Clasamentul staţiunilor preferate de români pentru sejurul de vară, raportat la numărul total de rezervări al agenţiei, a suferit modificări, Eforie Nord devansând Mamaia. Practic, în comparaţie cu sezonul 2021, Eforie Nord a înregistrat o creştere a rezervărilor de la 22,7% la 27,6%, în vreme ce în Mamaia scăderea a fost de la 30,7% la 26%, cifrele corelate arătând că turiştii care obişnuiau să meargă în Mamaia au migrat către staţiunile din sud, în special către Eforie Nord. Unul dintre motivele care au afectat fluxul de turişti în Mamaia a fost legat de taxa de parcare în staţiune, o decizie a autorităţilor intens contestată de operatorii din turism care au reuşit, la jumătatea sezonului, să determine autorităţile să reducă valoarea acestei taxe”, a mai explicat Litoralulromanesc.ro

Sursa citată a precizat că cei mai mulţi turişti care şi-au făcut vacanţele în staţiunile autohtone de la Marea Neagră au venit din Bucureşti – 40,09%, următoarele poziţii în clasament fiind ocupate de Prahova – 6,96%, Cluj – 6,92%, Iaşi – 4,55%, Braşov – 4,36%. În top 10 mai intră judeţele Timiş, Argeş, Dâmboviţa, Bacău, Suceava.  

Litoralulromanesc.ro a mai anunţat că sezonul 2002 a însemnat o creştere a vânzărilor cu aproximativ 18 procente în comparaţie cu vara trecută. Astfel, compania a raportat vânzări de 194 de milioane de lei faţă de 165 milioane de lei în 2021, în schimb, creşterea volumului de turişti a fost de aproximativ 6%, peste 220.000 de persoane rezervându-şi sejurul la mare în 2022 prin intermediul turoperatorului. “Principalul factor perturbator care a influenţat cererea la nivelul întregului litoral şi care, de altfel, a avut un impact în toată industria de turism, este legat de războiul din Ucraina, care a accentuat presiunea inflaţionistă. Scumpirile în lanţ ale produselor şi serviciilor au dus la scăderea apetitului românilor pentru vacanţe în general, nu doar pe litoral, pentru că primul lucru la care oamenii renunţă în momentul în care se confruntă cu dificultăţi financiare este vacanţa”, a declarat Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Ultimele Articole