Ultimul trend în marketing: poze selfie cu produsele marilor branduri

Mulți retaileri s-au orientat rapid și preferă să-și promoveze brandurile mai degrabă cu ajutorul fotografiilor oamenilor obișnuiți care le poartă produsele decât prin poze retușate, făcute în studiouri, scrie Businessweek.

 

Această soluție este aplicată cu scopul de a vinde o gamă foarte largă de produse, de la canapele West Elm și până la poșete Coah. De obicei, pozele sunt selectate de pe Instagram, rețeaua de socializare pentru pasionații de fotografie, și postate în galerii, fiecare poză ducând către o pagină de vânzare a produsului.

 

„Obiceiurile de cumpărare s-au schimbat foarte mult și consumatorii au tendința de a avea încredere mai degrabă în semenii lor decât într-un brand”, a declarat Mimi Banks, directorul departamentului de social media al brandului Lancome din cadrul companiei L’Oreal. Recent, echipa Lancome le-a solicitat femeilor să posteze portrete cu ele fără machiaj, în cadrul unui proiect care are drept scop ca acestea să se simtă bine în pielea lor, dar care este legat de fapt de un nou produs, Dreamtone, destinat corecției petelor de pe piele, fără a folosi pudră și fard de obraz. „Este o solicitare provocatoare. Dar oamenilor le place ca influența lor să fie recunoscută de un brand”, spune reprezentanta Lancome.

 

În același timp, brandul de poșete și încălțăminte din piele Coach își crește notorietatea colectând pe site-ul propriu fotografii cu femei din toată lumea care poartă pantofii săi.

 

Ambele strategii reprezintă mai mult decât branding, potrivit Olapic, o firmă din New York care le ajută pe companii să adune, să analizeze și să afișeze conținutul din rețelele de socializare. Pozele de pe Instagram și Facebook cresc șansele de achiziție în medie cu 5-12%, potrivit co-fondatorului Olapic, Luis Sanz.

 

Uneori, fotografiile pot fi numite eșecul imaginației. Bunăoară, consumatorii care doresc să cumpere o pernă de la West Elm, brandul de obiecte de uz casnic al Williams-Sonoma, ar putea fi mai dornici să cumpere dacă o văd împreună cu o anumită canapea sau cu un covor. Aceasta este una dintre strategiile companiei, care a dat roade, aducându-i creștere în luna septembrie a anului trecut.

 

Este o practică nouă, dar care se răspândește cu rapiditate în industria de retail. Iar specialiștii în internet au început deja să prezinte cele mai bune practici în domeniu, promițând algoritmuri menite să-i ajute pe retaileri să aleagă cele mai bune poze care să le crească vânzările. Cercetătorii au constatat că decizia de cumpărare vine cel mai rapid în urma pozelor neprelucrate fără etichete lungi, fără semne de întrebare sau puncte de suspensie. Într-un cuvânt, cât mai autentice.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed