Un milion de euro, pentru lansarea unui cotidian online fără reclame

0

Rob Wijnberg, fost redactor-şef al publicaţiei olandeze NRC Next, a lansat pe 18 martie o campanie de strângere de fonduri pentru „o nouă iniţiativă jurnalistică”, cotidianul De Correspondent.

 

În doar două săptămâni, oamenii au donat o sumă totală de peste un milion de euro pentru lansarea publicaţiei De Correspondent, suma strânsă depăşind aşteptările iniţiatorului proiectului.

 

„Am strâns peste un milion de euro, suma depăşind estimările noastre cu privire la suma necesară pentru lansarea cotidianului, prevăzută pentru luna septembrie”, a declarat, pentru AFP, Rob Wijnberg, în vârstă de 31 de ani, viitorul redactor-şef al publicaţiei De Correspondent şi unul dintre iniţiatorii acestui proiect.

 

Potrivit lui Wijnberg, De Correspondent va fi un cotidian „de calitate”, care va pune accentul pe anchete şi subiecte importante, dar şi pe forme alternative de jurnalism.

 

Pentru a deveni „membru” al proiectului De Correspondent este suficient ca o persoană să îşi facă un abonament la viitorul cotidian. Valoarea unui astfel de abonament este de 60 de euro pe an.

 

Campania de strângere de fonduri se va încheia peste 14 zile, viitorul cotidian strângând până în prezent 17.250 de membri.

 

„Niciodată până în prezent şi niciunde în lume nu au existat atât de multe persoane care au devenit membre ale unei noi platforme jurnalistice, aflată în construcţie”, se spune pe site-ul De Correspondent.