Un ONG dă peste mână Guvernului Orban: ”Care investiții?”

Asociația Pro Infrastructură nu este de acord cu teoria Guvernului Orban cum că bugetul pe 2020, promulgat luni, 6 ianuarie, de către președintele Klaus Iohannis, prioritizează investițiile. Și ca să își argumenteze spusele, cei de la Pro Infrastructură vin cu mai multe exemple: ”Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare.

 

Un alt proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane.

 

Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă).

 

Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiție de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020.

 

Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești”, au spus cei de la Pro Infrastructură.

 

Premierul Ludovic Orban a declarat luni seara, la Digi24, că toate proiectele de autostrăzi existente în acest moment vor continua, nedorind însă  să dea o cifră în ceea ce privește numărul de kilometri noi care vor fi gata în acești an. Una dintre prioritățile acestui guvern este, conform lui Orban, tronsonul Comarnic-Brașov. „Realizarea tronsonului Comarnic-Brașov reprezintă o prioritate pentru noi (…) Urmează să luăm o decizie într-un timp foarte scurt. În luna ianuarie stabilim cum o facem”, a susținut Orban. Acesta a spus că autostrada Comarnic-Brașov nu se poate face din fonduri UE și că există doar două variante de finanţare pentru acest proiect: fie de la bugetul de stat, fie prin PPP. ”Facem autostrada cu bani de la buget. Nu poate fi finanțată cu fonduri europene, asta e problema, Comarnic-Brașov nu se poate face cu banii UE. Când s-a derulat licitația, pe timpul Guvernului Ponta, s-a încercat introducerea autostrăzii în Coridorul IV Pan-European. Dar nu se poate, aia o decide Uniunea Europeană, traseele coridoarelor europene nu se decid de statul român”, a arătat șeful Guvernului.

 

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed