Unul dintre primele magazine online din Romania, in faliment

0
Unul dintre primele magazine online din Romania, in faliment

“Debitoarea, prin avocat,(…) solicită admiterea cererii formulate raportat la faptul că nu există posibilitatea redresării activităţii societăţii debitoare, datoriile înregistrate de aceasta având un cuantum foarte mare. (…) Prin cererea înregistrata pe rolul acestei instanţe la data de 11.12.2014, sub nr. 43325/3/2014, debitorul ELKA OKTALGROUP SRL a solicitat, în temeiul Legii 85/2014, deschiderea procedurii simplificate a insolvenţei. În motivarea cererii sale, debitorul a arătat că urmare a conjuncturii economice nefavorabile, nu mai poate face faţă datoriilor, fiind în stare vădită de insolvenţă. (…) Tribunalul (…)analizând actele şi lucrările dosarului (…)admite cererea debitorului Elka Oktal Group SRL – sector 1, Bucureşti, Str. Mănăstirea Căldăruşani, nr. 3, ap. Corp A.În temeiul art. 145 alin. 1 raportat la art. 71 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dispune intrarea în faliment prin procedura simplificată a debitorului.În temeiul art. 85 alin. 1 din Legea nr. 85/2014 ridică dreptul de administrare al debitorului şi dispune dizolvareasocietăţii debitoare”, conform sursei citate.

Compania, fondată de antreprenorul Dan Dumitrescu, a avut în 2013 o cifră de afaceri de 18,4 mil. lei (4,2 mil. euro), un profit net de 50.824 lei (11.501 euro) şi un număr mediu de 22 de angajaţi, conform datelor de la Ministerul finanţelor.

Contactat de ZF, Dan Dumitrescu a refuzat să ofere detalii despre situaţia companiei. “Nu pot să ofer acum niciun detaliu”, a spus el.

 

Şi-ar fi pus speranţele în Black Friday 2014 dar vânzările ar fi fost sub estimări

 

În primele nouă luni ale anului precedent compania anunţase că a obţinut venituri de 3 mil. euro şi că se aşteaptă ca în ultimul trimestru să obţină alte 3 mil. euro, generate cu ocazia sărbătorilor de iarnă şi a evenimentului de shopping Black Friday. În ziua în care a demarat Black Friday, mai exact pe 21 noiembrie 2014, compania anunţa că a obţinut venituri de 1 mil. euro în nouă ore, fără a mai reveni ulterior cu alte informaţii. Anterior, oficialii companiei declaraseră pentru ZF că mizează pe vânzări de 2 mil. euro de Black Friday.

Acest pariu pare să fi fost unul greşit, conform unor informaţii obţinute de ZF de la o sursă familiară ci situaţia companiei. Elka Oktal ar fi mizat pe febra cumpărăturilor de Black Friday pentru resdresarea companiei însă, deşi vânzările au fost mari, ele nu ar fi atins nivelul estimat.  “Vânzările chiar au fost spectaculoase de Black Friday, dar nu au acoperit în totalitate cheltuielile”, conform sursei ZF.

La cât se ridică datoriile totale ale Oktal? Aceste date nu sunt cunoscute, în condiţiile în care nu a avut loc încă prima Adunare a creditorilor, care este programată pentru data de 18 februarie. Totuşi, câteva zeci de furnizori au fost deja notificaţi de situaţia Oktal, pe lista publicată în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă figurând nume sonore: de la Google Irlanda până la Allview, Evolio, Gersim, PayU, F64, Domo, eMag, Cargus, Cetelem sau Asbis.

 

Oferta de produse cel.ro – publicată pe oktal.ro. Care este acordul din spate

 

În prezent, pagina web oktal.ro a devenit practic o oglindă a magazinului online rival cel.ro – deţinut de compania Corsar online – Elka Oktal sistându-şi activitatea comercială. Această situaţie nu a fost determinată de o achiziţie a oktal.ro de către cel.ro ci de un acord între cele două companii, au precizat pentru ZF surse apropiate situaţiei.

“Site-ul oktal.ro nu a fost vândut către Corsar Online (cel.ro). Site-ul va fi vândut după ce va avea loc prin Adunarea creditorilor când se va realiza evaluarea tuturor bunurilor lor. Elka Oktal a realizat un contract într-un fel de comodat cu Corsar Online (cel.ro) anterior deschiderii procedurii insolvenţei, chiar cu câteva zile anterior acestui pas, cu următorul scop: Elka Oktal a dat Corsar Online drept de găzduire pe site-ul lor a ofertei de produse de pe cel.ro pentru ca în schimb Corsar să onoreze garanţiile pentru produsele vândute de Elka. Practic produsele care apar acum pe oktal.ro nu sunt ale Elka Oktal ci ale Corsar Online (cel.ro). Elka a estimat că timp de trei luni până la prima adunare a creditorilor este suficient timp pentru rezolvarea acestor probleme. Deci practic e un fel de serviciu contra serviciu, nimeni nu plăteşte nimic”, conform informaţiilor ZF.

Pe pagina web a Elka Oktal nu sunt publicate informaţii despre acest acord, însă datele de contact de la oktal.ro coincid acum cu cele ale cel.ro.

Site-ul va putea fi vândut doar după ce va avea loc Adunarea creditorilor şi vor fi evaluate bunurile retailerului.

Solicitaţi să comenteze situaţie, reprezentanţii cel.ro nu au comentat informaţiile până la închiderea ediţiei. Cel.ro este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de retail online, cu afaceri de 145 mil. lei (33 mil. euro) anul trecut.