Vânzări de circa 4 mil.euro pantru Baxi România prin programul „Rabla la centrale”

0
Clientul care optează pentru înlocuirea echipamentului termic pe care îl deţine cu una din centralele Baxi incluse în program beneficiază de o primă de casare de până la 750 de lei, contravaloarea echipamentului vechi.

Campania vizează modernizarea sistemelor de încălzire din casele românilor, demersul fiind unul fără nicio implicare din partea organismelor publice, informează Baxi. Programul se adresează în principal persoanelor care au achiziţionat o centrală termică în urmă cu peste şase ani, precum şi celor care folosesc pentru încălzire sisteme vechi cum sunt convectoarele sau încălzitoarele instant pe gaz.

Campania „Rabla la centrale” se va desfăşura cu statutul de program pilot până la sfârşitul acestui an.

„Argumentele care justifică oportunitatea lansării programului şi reacţia pozitivă anticipată în rândul consumatorilor sunt costurile mari de întreţinere şi reparaţii pentru centralele vechi, consumul crescut de combustibil fosil pe care îl înregistrează aceste centrale, siguranţa utilizatorilor şi, nu în ultimul rând, nivelul crescut al emisiilor de noxe ce afectează mediul înconjurator”, se arată în comunicatul companiei.

Potrivit Baxi România, parcul total de centrale termice din România este estimat în prezent de aprox. 1,8 mil. unităţi. Numai achiziţiile efectuate până în 2003 se ridică la circa 1 mil. unităţi. În ultimii 5-6 ani, vânzările pieţei de profil au stagnat la un nivel de circa 150.000 unităţi/an. Costul mediu al unei centrale termice standard este de 550 euro.

Potrivit statisticilor, circa 6% din acest gen de echipamente suferă intervenţii majore în perioada post-garanţie, ce impun înlocuirea produsului sau înlocuirea unor piese de schimb care costă mai mult decât jumătate din preţul unei centrale noi. Prin urmare, circa 60.000 unităţi necesită a fi înlocuite cu unele noi.

Grupul Baxi deţine 16 fabrici şi 12 marci distincte. În România, marcile Grupului – BAXI, WESTEN şi ROCA – sunt comercializate de către Baxi România.

Portofoliul Baxi România include o gamă extinsă de centrale termice standard şi cu condensare, murale şi de pardoseală, cu puteri individuale generate cuprinse între 24 kW şi 1800 kW, panouri solare plane şi cu tuburi vidate, pachete şi sisteme termice integrate.

Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, Baxi România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 21.031.804 lei, în creştere cu 15,3% faţă de 2007, când a avut vânzări de 18.225.912 lei.

Printre principalii jucători pe piaţa centralelor termice din România se află Baxi (Marea Britanie), Viessmann, Vaillant România, filiala locală a producătorului german cu acelaşi nume, şi grupul Bosch (Germania).