Vânzările cu amănuntul au crescut PUTERNIC în România!

În zona euro, comerțul cu amănuntul a crescut cu 1,2% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 2%. Comerțul cu amănuntul în UE a fost influențat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 3,3%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și țigări s-au majorat cu 1,2%, iar vânzările de combustibili au crescut cu 0,8 %.

 

Și în luna august 2017, comparativ cu luna iulie 2017, România a înregistrat cea mai mare creștere a comerțului cu amănuntul din UE, cu un avans de 2,3%. Aceasta în condițiile în care, de la o lună la alta, comerțul cu amănuntul a crescut cu 0,5% în zona euro și rămas stabil în UE 28.

 

În cazul României, Institutul Național de Statistică (INS) a informat anterior că în luna august 2017 față de august 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), ca serie brută, a crescut cu 15,9% ca urmare a rezultatelor consemnate la vânzările de produse nealimentare (+18,5%), în comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+18,4%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+10,9%). Ca serie ajustată, majorarea a fost de 12,6%, iar segmentele care au contribuit la acest rezultat au fost: vânzările de produse nealimentare și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+17,8% fiecare) și vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+7%).

 

Conform INS, la nivel comparativ august 2017 față de iulie 2017 volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), a crescut atât ca serie brută — cu 7,4%, cât și ca serie ajustată — cu 2,3%.

 

AGERPRES

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed