Vânzările de carburanţi ale MOL România au scăzut în S1 2009 cu 14,1% pe segmentul corporate

0

“Contextul actual şi înăsprirea condiţiilor de creditare au avut un efect semnificativ asupra companiilor care activează în domeniul construcţiilor, auto sau cel al transporturilor. Astfel, din cauza problemelor de finanţare, o parte dintre clienţii corporate au migrat către retail. Prin urmare, în primele şase luni din 2009 s-a înregistrat o scădere a cererii, în special în rândul clienţilor corporate”, a declarat Country Chairman MOL România, Zsolt Szalay.

În ceea ce priveşte diminuarea volumului total de carburant vândut de MOL România în S1 2009 (-2,9%), această scădere se datorează parţial şi faptului că în primele şase luni din 2008 portofoliul de produse al companiei includea şi benzina cu plumb, aceasta fiind retrasă la 1 aprilie anul trecut. Potrivit MOL România, fără această reducere a portofoliului, scăderea ar fi fost de numai 1,5 %.

Filiala locală a grupului petrolier ungar MOL şi-a menţinut cota de piaţă aproximativ la acelaşi nivel din primul semestru din 2008, respectiv 10,6 %. “Măsurile constante luate de managementul MOL pentru mărirea eficienţei activităţilor au avut ca rezultat un impact redus al crizei asupra companiei. Am reuşit să menţinem constant volumul total de carburant vândut şi să ne păstrăm aceeaşi cotă de piaţă, în condiţiile în care activităţile economice şi puterea de cumpărare s-au redus”, a adăugat Zsolt Szalay.

Vânzările înregistrate de magazinele din cadrul benzinăriilor au fost mai puţin afectate în S1 2009, înregistrând o scădere în lei de 1,5%, comparativ aceeaşi perioadă din anul anterior.

În primele şase luni din acest an, numărul benzinăriilor a crescut cu patru, ajungându-se la 135. De asemenea, până la sfârşitul anului vor fi finalizate alte zece benzinării.

MOL România şi Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (U.N.T.R.R.) vor lansa în perioada imediat următoare un serviciu special destinat transportatorilor, şi anume posibilitatea ca aceştia să descarce prin intermediul tachostaţiilor din benzinăriile MOL datele stocate în cardurile şoferilor şi tachografele digitale din dotarea autovehiculelor.

MOL Plc, companie multinaţională independentă cu sediul central în Budapesta, activează în domeniul petrolului şi gazelor, fiind lider în Europa Centrală şi de Est. Grupul MOL derulează operaţiuni în Europa, Orientul Mijlociu, Africa şi statele membre CIS, având peste 33.000 de angajati în întreaga lume.

MOL deţine cinci rafinării în Ungaria, Slovacia, Croatia şi Italia, cu o capacitate de rafinare de 23,5 mtpa. MOL are peste 1.500 benzinării în Europa Centrala şi de Sud-Est. De asemenea, grupul operează o reţea de conducte de gaze naturale de înaltă presiune de peste 5.000 km în Ungaria şi este implicat şi în domeniul petrochimic. În prezent, reţeaua MOL România cuprinde 135 de benzinării.