Vânzările de vin din România vor scădea cu 10% în 2009

0

Anul acesta, pe piaţa românească, s-au vândut aproape aceeaşi cantitate de vin ca în 2008. Scăderea preţurilor a avut un impact asupra veniturilor.

„Valoric, piaţa de vin din România a fost anul trecut undeva la 500 de milioane de euro. Anul acesta este estimată la 450, adică o scădere de 10%”, spune Daniel Negrescu, brand manager Murfatlar.

Una dintre problemele producătorilor din piaţa de profil este că 60% din piaţa de vin locală este reprezentată de autoconsum. Ceea ce înseamnă venituri pierdute pentru stat dar şi vânzări mai mici pentru producători. În privinţa planurilor Murfatlar, Daniel Negrescu susţine că firma se va orienta tot mai mult spre export, deşi acesta ocupă momentan doar 20% din vânzările producătorului de vin.

„Vom încerca să creştem pe cât de mult la export. Acum avem o piaţă extraordinară în China. Am demarat deja mai multe contacte acolo şi s-au luat deja primele comenzi şi încercăm să dezvoltăm ceva pe partea aceasta”, spune brand managerul Murfatlar.

Daniel Negrescu spune că investiţiile în retehnologizare începute de Murfatlar acum 3-4 ani au salvat firma de la faliment.

„Vă spun foarte sincer. Dacă anul acesta aveam costurile de acum 4 ani de zile, închideam în 3 luni”, a declarat Daniel Negrescu.

Chiar dacă toate companiile au luat măsuri, reprezentantul Murfatlar susţine că unii producători de vin şi-ar putea închide porţile. Inclusiv o companie de top are probleme, în acest moment, în România, susţine Daniel Negrescu.