Vânzările Grupului Volkswagen au revenit în 2023 aproape de nivelul anterior pandemiei de Covid-19

0

Vânzările de automobile ale producătorului de automobile au scăzut după izbucnirea pandemiei, atingând un minim de 8,3 milioane în 2022, de la 9,3 milioane în 2020, pe fondul doificultăţilor lanţului de aprovizionare, de la penuria de cipuri până la războiul din Ucraina.

Marca Volkswagen a raportat marţi, mai devreme, vânzări mai mari, de 4,87 milioane de maşini, încă semnificativ sub nivelurile de dinainte de pandemie, dar mai mari decât anul trecut.

Vânzările de vehicule integral electrice în cadrul Grupului Volkswagen au crescut cu 35%, până la 0,77 milioane de vehicule, a spus producătorul auto, deşi directorii au avertizat în ultimele luni că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă conform aşteptărilor.

În China, unde Volkswagen se luptă cu o serie de concurenţi locali doar electrici, livrările de vehicule electrice cu baterii au ajuns la 191.800, în timp ce vânzările totale au crescut cu 1,6%, până la 3,2 milioane de maşini.

”Nu este vorba doar despre cota de piaţă. Rentabilitatea continuă să fie prioritatea noastră principală”, a declarat şeful Volkswagen China, Ralf Brandstaetter, într-un comunicat.

Grupul urmează să publice vineri cifre detaliate privind vânzările marcilor sale în fiecare regiune.

Conferinţa de presă a rezultatelor întregului an va avea loc pe 13 martie.