Vânzările Nestle au crescut cu 6,1% în S1

0

Nestle, cel mai mare producător alimentar, şi-a revizuit în creştere ţintele pentru întreg anul după ce vânzările au depăşit estimările analiştilor în prima jumătate a anului. Rezultatele se datorează vânzărilor bune de Nescafe şi apă Pure Life în peţele emergente.

Fără a lua în calcul achiziţiile şi efectele cursului, vânzările companiei au crescut cu 6,1% în prima jumătate a anului, mai mult decât anticipaseră analiştii.
Nestle se aşteaptă ca avansul anual al business-ului de alimente şi băuturi să fie de 5%, faţă de estimările anterioare de 3,9%. Creşterea organică a vânzărilor a fost de 11% în pieţele emergente, alimentată de eclerele de ciocolată, cel mai ieftin produs vândut piaţa indiană şi de laptele Nido.

 Nestle nu anticipează o încetinire a ritmului în niciuna dintre pieţele emergente majore în care operază. Livrările de apă îmbuteliată Perrier au avut un avans superior decât cele ale rivalului Unilever care a raportat săptămâna trecută o creştere de 3,8% în prima jumătate a anului, trase înapoi de Europa de sud. Vânzările organice ale Nestle în această regiune au avansat cu 2,2% în condiţiile în care compania a început să vândă cafeaua Dolce Gusto în noi ţări.

 Reprezentanţii producătorului au menţionat că motorul creşterilor viitoare ale afacerii îl reprezinţă achiziţiile şi fuziunile. Compania a cumpărat anul acesta jucători ale căror vânzări anuale ating 2,5 miliarde de franci elveţieni. Nestle se aşteaptă să primească 28,1 miliarde de dolari de la Novartis pe vânzarea participaţiei în Alcon trimestrul acesta.