Vânzările Ruukki au crescut cu 50% în ultimele trei luni

0

În perioada ianuarie-iunie 2010, comenzile înregistrate au însumat 1,1 miliarde de euro, în creştere cu 26% faţă de rezultatele obţinute în intervalul similar anului 2009. Mai mult de jumătate din aceste comenzi au fost realizate în ultimele trei luni, perioadă în care avansul raportat de companie a fost de 33%. De asemenea, în prima jumătate a acestui an, profitul operaţional a fost de 26 milioane de euro, ceea ce reprezintă 2,2% din vânzări. În schimb, în ultimele trei luni profitul operaţional a fost de 59 de milioane de euro, constituind 9,2% din vânzările nete.

„Reducerile de costuri pe care compania le-a operat anul acesta, precum şi mediul de afaceri îmbunătăţit comparativ cu perioada precedentă s-au tradus într-o creştere a profitabilităţii, în special pe segmentul de construcţii metalice„, a declarat Sakari Tamminen, preşedinte şi CEO Ruukki. Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, politicile de hedging pe care le-am aplicat pentru a ne proteja de fluctuaţia cursului euro-dolar au avut un impact pozitiv de 25 de milioane de euro”, a mai adăugat acesta.

O evoluţie modestă a fost înregistrată pe segmentul comercial şi industrial, care are cea mai mare pondere în cadrul diviziei de construcţii. Chiar şi aşa, comenzile de acest tip au înregistrat o creştere în Rusia şi ţările din Centrul şi Estul Europei, în special în Polonia şi Cehia. O creştere puternică a vânzărilor a fost realizată pe segmentul soluţiilor oferite proiectelor de infrastructură, iar pentru produsele din categoria învelitori, cererea a fost continuă, mai ales pe segmentul rezidenţial.

Ruukki activează pe 27 de pieţe internaţionale, cu vânzări nete de două miliarde de euro în 2009. Anul trecut, compania a realizat în România cea mai mare investiţie greenfield din Europa pentru crearea unui centru de producţie local, în valoare de 35 de milioane de euro.