Vola.ro: Situaţia din Ucraina pune presiune pe zborurile last minute şi creşte aglomeraţia din aeroporturi

“Situaţia din Ucraina s-a tradus în zona călătoriilor cu avionul într-o predispoziţie spre rezervările last-minute pentru următoarele 1-2 luni şi mai puţin spre rezervările pentru un orizont de timp mediu, de 4-6 luni, cum vedeam în anii anteriori. În primele două săptămâni din luna martie românii au vrut să aştepte să vadă cum evoluează lucrurile în ţara vecină, însă acum lucrurile au revenit la normal şi chiar peste estimările noastre. Am înregistrat cifre de vânzări cu peste 15% mai mult ca în 2019 încă din luna martie. Al doilea impact major al situaţiei din Ucraina a fost asupra gradului de încărcare al zborurilor cu plecare în următoarele 1-3 zile, dar şi asupra aglomeraţiei din aeroporturi”, a declarat Claudia Tocilă, director de marketing Vola.ro.

În contextul războiului din Ucraina, turiştii continuă să fie atenţi la evoluţia conflictului din ţara vecină şi prioritizează, poate acum mai mult ca niciodată, siguranţa unei destinaţii. 75.5% dintre respondenţi susţin că acest factor este foarte important pentru ei atunci când aleg să călătorească, potrivit unui studiu al companiei.

Acesta arată că peste 55% dintre respondenţi intenţionează să plece într-o deplasare în următoarele trei luni, în timp ce 35% dintre ei vor să călătorească în următoarele 3-6 luni, ceea ce înseamnă că industria turismului va beneficia, în scurtă vreme, de o creştere semnificativă, susţinută, bineînţeles, şi de sezonul estival.

Pentru următoarele trei luni, românii (40,5%) au în plan să viziteze un oraş mare/o metropolă, având în vedere contextul favorabil al ridicării restricţiilor pandemice, dar şi temperaturile plăcute din timpul primăverii. Aşa cum era de aşteptat, destinaţiile de plajă rămân în topul preferinţelor turiştilor (32.5%) şi vor fi din ce în ce mai căutate pe măsură ce măsură ce ne apropiem de luna iunie, acesta fiind şi motivul pentru care specialiştii recomandă planificarea din timp a vacanţelor la mare.

Interesante sunt şi preferinţele turiştilor cu privire la destinaţiile alese, aceştia preferând să rămână în zone cât mai apropiate de casă şi accesibile financiar. 75% dintre participanţii la studiul Vola.ro au declarat că vor călători în Europa în 2022, 11% au ales călătoriile în România, 7.6% îşi doresc destinaţii non-europene (Dubai, Iordania etc.), în timp ce doar 5.9% plănuiesc o vacanţă într-o ţară exotică (Mexic, Thailanda etc.).

Atunci când vine vorba despre alegerea următoarei destinaţii, românii se orientează, în primul rând, în funcţie de promoţiile disponibile (41.1%), o dovadă în plus a rolului important pe care îl au preţurile accesibile şi ofertele gândite de operatorii din industria turismului. Aproximativ 35% dintre respondenţi susţin că iau decizia de călătorie în funcţie de informaţiile prezentate pe site-uri şi bloguri de travel, în timp ce 12% dintre ei îşi găsesc inspiraţia în social media.

Cât despre modalitatea de transport aleasă de români pentru călătoriile din 2022, studiul Vola.ro îi dă câştig de cauză avionului, preferat de 94.5% dintre respondenţi. Urmează maşina personală (2.8%), trenul (1.4%) şi alte variante (maşină închiriată, vas de croazieră etc.). Nu în ultimul rând, românii călătoresc în continuare alături de familie (50%), alături de partener (46.6%), alături de prieteni (30.3%), dar şi singuri (17.2%).

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed