Xiaomi se va concentra pe creşterea vânzărilor sale din India în magazine, după ani în care a mizat pe Xiaomi comerţul electronic

0

Vânzările online în India prin Amazon şi Flipkart, parte a grupului Walmart, au crescut în ultimii ani, ajutând Xiaomi şi alţii producători să se extindă pe una dintre pieţele cu cea mai rapidă creştere din lume, cu 600 de milioane de utilizatori de smartphone-uri.

Dar, în timp ce 44% din vânzările de smartphone-uri din India sunt acum online, segmentul de comerţ tradiţional prin magazine rămâne cel mai important şi Xiaomi se aşteaptă ca acesta să crească în continuare.

”Poziţia noastră pe piaţa offline este substanţial mai mică decât cea online. Piaţa offline este locul în care sunt alţi concurenţi care s-au descurcat destul de bine şi au o cotă de piaţă mai mare”, a declarat şeful Xiaomi pentru India, Muralikrishnan B., într-un interviu.

Doar 34% din vânzările de dispozitive Xiaomi din India din acest an au venit din magazinele de vânzare cu amănuntul, restul prin intermediul site-urilor web care au fost multă vreme generatorul său dominant de vânzări, arată datele Counterpoint Research din Hong Kong.

Samsung, în schimb, obţine 57% din vânzări din magazine.

Xiaomi intenţionează să-şi extindă reţeaua de magazine dincolo de cele 18.000 de unităţi actuale şi să colaboreze din ce în ce mai mult cu vânzătorii de telefoane pentru a oferi alte produse, cum ar fi televizoare Xiaomi sau camere de securitate, unde Muralikrishnan a spus că concurenţa este mai puţin intensă.

El a spus că Xiaomi a descoperit că unele magazine partenere care îi pun brandul portocaliu strălucitor în afara magazinelor afişau mărci rivale mai vizibil în interior, o problemă de marketing pe care compania o va aborda.

Impulsul offline al Xiaomi vine la câteva luni după ce şi-a pierdut poziţia de lider în faţa Samsung, care are un portofoliu mult mai mare de telefoane premium acum în vogă.

Gigantul sud-coreean are o cotă de piaţă de 20% în India, în timp ce Xiaomi, care s-a concentrat istoric pe telefoanele cu buget redus, are 16%.