Cum folosești eficient rețelele de socializare

0

Pentru aceasta, ei trebuie să țină cont de câteva informații statistice, la zi, legate de obiceiurile de consum ale utilizatorilor rețelelor de socializare.

 

Iată zece dintre aceste statistici, care vă pot ajuta să vă construiți o strategie eficientă de comunicare prin intermediul social media sau v-ar putea convinge să modificați rețeta pe care v-ați bazat până acum.

 

1. Internauții petrec, în medie, câte 6,35 ore pe lună pe Facebook, de pe desktop-urile lor. Este de două ori mai mult decât timpul petrecut pe Google. Deși tot mai mulți useri stau pe Facebook de pe dispozitivele mobile, calculatorul personal rămâne, deocamdată, de bază, conform celor mai recente date ale Facebook.

 

2. Instagram, rețeaua de socializare care a fost cumpărată de Facebook și care are la bază publicarea fotografiilor, are peste 150 milioane de utilizatori activi. Și creșterea are toate șansele să continue într-un ritm alert, având în vedere că o treime dintre acești useri s-au alăturat Instagram în ultimele șase luni. Acest lucru indică interesul pentru crearea și căutarea conținutului vizual, conform Instagram.

 

3. 15% din numărul total de internauți sunt pe Pinterest. Asta înseamnă aproximativ unul din șase utilizatori de internet. Și nu oricare, ci cei cu un nivel de educație destul de înalt și cu venituri mari. 18% dintre utilizatorii Pinterest au un venit anual de peste 75.000 de dolari, conform datelor Pew Internet.

 

4. Tumblr și Pinterest au o performanță mai bună decât Twitter și LinkedIn în ceea ce privește numărul minutelor petrecute de utilizatori, cu toate că nu au o bază de clienți atât de mare ca ultimele două. O statistică a ComScore arată că, din numărul total de minute petrecute de utilizatori în rețelele de socializare, 1,4% revin LinkedIn, 1,7% sunt alocate Twitter, în timp ce Pinteresc câștigă o cotă de 1,9% din timp, iar Tumblr o cotă generoasă de 5,7%. Facebook domină piața cu o cotă de 83%.

 

5. 33% dintre consumatori descoperă noi branduri, produse sau servicii prin intermediul rețelelor de socializare, potrivit cercetărilor eMarketer. Această concluzie nu are o influență directă asupra brandului, însă este un indiciu important pentru faptul că reputația unui brand este foarte puternică pe rețelele de socializare.

 

6. 60% dintre utilizatorii LinkedIn au dat click cel puțin o dată pe o reclamă de pe site, arată datele lab42. Anul trecut, au apărut multe discuții referitoare la eficacitatea reclamei pe rețelele de socializare. Dacă performanța reclamelor de pe LinkedIn este un indicator, reclama relevantă pe rețelele de socializare merge dincolo de construirea reputației unui brand prin intermediul impresiilor și deciziei de acțiune.

 

7. 47% dintre internauți dau share la fotografii sau la filmulețe pe care le găsesc online. Potrivit Pew, aproape jumătate din numărul total al utilizatorilor de internet postează multimedia pe care le descoperă undeva pe site-uri. Ce e de făcut? Rezonează cu interesele clienților tăi, și ei îți vor share-ui și îți vor propaga conținutul.

 

8. Un sfert dintre consumatorii care se plâng de unele produse pe Facebook sau Twitter se așteaptă la un răspuns în decurs de o oră. Asta înseamnă că a asculta fără a întreprinde acțiuni concrete nu mai este o opțiune pentru afaceri. Așteptările clienților au crescut în ceea ce privește răspunsul pe care îl așteaptă din partea brandurilor. Un non-răspuns riscă să trezească dezamăgirea consumatorilor și, în final, ar putea duce la o percepție negativă a brandului, potrivit American Express Open Forum.

 

9. 65% dintre oamenii de marketing și-au crescut bugetul pentru social media în 2013, conform datelor Nielsen. Așadar, nu se mai pune problema dacă este sau nu cazul să te promovezi pe rețelele de socializare. Se estimează că numărul afacerilor și al persoanelor care își cresc bugetele pentru acest tip de reclamă va continua să crească și în acest an.

 

10. 79% dintre oamenii de marketing au integrat rețelele de socializare în activitățile de marketing tradiționale, arată concluziile raportului Social Media Examiner Industry.