Ziarele americane pierd tot mai mulţi bani din online

0

Scăderea încasărilor din publicitatea online s-a adâncit însă faţă de prima jumătate a anului, la 17%. Ziarele americane au început să piardă venituri din publicitate din al treilea trimestru din 2006, scăderea accentuându-se în ultimul an. În primele două trimestre din 2009, încasările ziarelor s-au redus cu 28,3%, respectiv 29%, în timp ce perioada iulie-septembrie a adus o uşoară îmbunătăţire. În acest context, mai mulţi specialişti se aşteaptă la o dinamică mai bună a pieţei pe final de an.

“Consensul general este că a trecut ceea ce a fost mai greu”, a declarat John Sturm, CEO al Asociaţiei Ziarelor din America. La rândul lor, mai multe companii de ziare spun că sunt semne de domolire a declinului pieţei, însă nu se aşteaptă la o revenire a veniturilor din publicitate mai devreme de jumătatea lui 2010. Per total, în al treilea trimestru, ziarele au atras din publicitate 6,4 miliarde de dolari. Contrar aşteptărilor, veniturile versiunilor tipărite şi-au redus scăderea, în timp ce declinul încasărilor din publicitatea online s-a agravat la 17%. Anul trecut, în aceeaşi perioadă, aceste venituri se reduceau cu 3%.