Cât cerea Bechtel ca să sape o groapă pentru Autostrada Transilvania

Estimat la 2,241 miliarde de euro, contractul semnat cu Bechtel prevedea plata în patru rate a unui avans de 250 de milioane de euro, scrie economica.net.

 

Pentru mobilizarea pe şantier, preţul unitar era de 30 de milioane de euro, conform copiei după anexele contractului, publicată de România Curată, dar care nu sunt însă semnate ca restul contractului.

 

Preţul unitar pentru defrişarea terenului pe care urmau să construiască Autostrada Transilvania era de 4.100 de euro/hectar.

 

După această operaţiune, săpăturile la suprafaţă, în stratul vegetal, costau 3,43 euro/mc şi iar cele în adâncime, între 5,73 euro/mc şi 7,14 euro/mc.

 

Bechtel cerea bani şi pentru „dubla manipulare a materialului rezultat din săpături”, respectiv 3,57 euro/mc, iar pentru „excavarea materialului de împrumut”, preţul unitar era de 5,65 euro/mc.

 

 

Mai departe, se calcula transportul materialului, preţul unitar fiind de 0,1 euro/tonă/kilometru.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed