Cheltuielile cu publicitatea sar de un prag psihologic

Aceasta estimeaza cresteri pentru publicitatea TV, radio, outdoor si Internet.

Estimari Initiative

 

Cheltuieli est. 2017 (mil. euro) – Cheltuieli 2016 (mil. euro)

 

– Total – 403 – 366

– TV – 264 – 240

– Internet – 74 – 64

– Print – 13 – 14

– Radio – 23 – 20

– OOH – 29 – 28.

 

Cresterea de anul acesta este similara celei raportate pentru 2016, cand Initiative si-a reevaluat in crestere, spre finalul anului, estimarile initiale.

 

Principalele categorii de clienti cu mari cheltuieli de publicitate:

– Mobile telecom – 45 mil. euro

– Medical&Optical products – 45 mil. euro

– Cosmetics, hygienic, hair care&cleaners – 40 mil. euro

– Retailers – 28 mil. euro

– Banking – 18 mil. eur0

– Beer – 15 mil. euro

– Electronics – 12 mil. euro.

 

Alexandra Olteanu, managing director Initiative:

 

– Suntem fericiti pentru ca avem o tendinta pozitiva in macroeconomie, tendinta care dureaza de 2-3 ani de zile. Si anii trecuti au fost rezultate bune, dar datorate unor parametri precum exporturile, care nu aveau efect asupra publicitatii.

– Anul 2016 ne-a adus o crestere de 4,8%, peste media de 1,9% a UE. Cele mai dinamice sectoare sunt cele de IT, comert, industria – care influenteaza foarte mult piata de media.

– Cresterea salariilor pune presiune pe costurile companiilor si ar putea aduce complicatii daca nu este insotita de cresterea productiei

– Piata media urmeaza aceeasi tendinta de crestere

– Daca mentinem acelasi ritm de crestere de 10%, vom atinge in 2020 nivelul pe care il aveam inainte de criza.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed