Aceasta estimeaza cresteri pentru publicitatea TV, radio, outdoor si Internet.
Estimari Initiative
Cheltuieli est. 2017 (mil. euro) – Cheltuieli 2016 (mil. euro)
– Total – 403 – 366
– TV – 264 – 240
– Internet – 74 – 64
– Print – 13 – 14
– Radio – 23 – 20
– OOH – 29 – 28.
Cresterea de anul acesta este similara celei raportate pentru 2016, cand Initiative si-a reevaluat in crestere, spre finalul anului, estimarile initiale.
Principalele categorii de clienti cu mari cheltuieli de publicitate:
– Mobile telecom – 45 mil. euro
– Medical&Optical products – 45 mil. euro
– Cosmetics, hygienic, hair care&cleaners – 40 mil. euro
– Retailers – 28 mil. euro
– Banking – 18 mil. eur0
– Beer – 15 mil. euro
– Electronics – 12 mil. euro.
Alexandra Olteanu, managing director Initiative:
– Suntem fericiti pentru ca avem o tendinta pozitiva in macroeconomie, tendinta care dureaza de 2-3 ani de zile. Si anii trecuti au fost rezultate bune, dar datorate unor parametri precum exporturile, care nu aveau efect asupra publicitatii.
– Anul 2016 ne-a adus o crestere de 4,8%, peste media de 1,9% a UE. Cele mai dinamice sectoare sunt cele de IT, comert, industria – care influenteaza foarte mult piata de media.
– Cresterea salariilor pune presiune pe costurile companiilor si ar putea aduce complicatii daca nu este insotita de cresterea productiei
– Piata media urmeaza aceeasi tendinta de crestere
– Daca mentinem acelasi ritm de crestere de 10%, vom atinge in 2020 nivelul pe care il aveam inainte de criza.