Podul de la Agigea, construit în trei ani, reparat nici în șase

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a prelungit din nou, de data aceasta cu 15 zile, restricţiile de circulaţie pe podul vechi de la Agigea, aflat în reparație, scrie DIGI24

 

 

 

Restricţiile au fost deja prelungite de mai multe ori în acest an, ultima dată până în 30 iunie, deşi termenul iniţial până la care urmau să fie aplicate era 15 aprilie.

 

 

Podul de la Agigea este situat la kilometrul 9 al drumului naţional DN 39, care traversează canalul Dunăre-Marea Neagră şi face legătura cu sudul Litoralului.

 

 

CNADNR a anunţat că traficul va rămâne permis pe pod doar pentru autovehicule destinate transportului de persoane sau pentru cele care se deplasează în regim de urgenţă.

 

 

”Precizăm, de asemenea, că traficul rutier se va desfăşura pe benzile centrale ale podului, iar viteza de deplasare va fi limitată la 50 km/h”, a arătat vineri compania de drumuri într-un comunicat de presă. Lucrările la podul vechi de la Agigea au fost începute în 2010 şi urmau să fie finalizate în februarie 2013 însă sunt departe de a fi gata.

 

 

Cauzele situației

 

 

Oficialii CNADNR nu au oferit niciodată explicații asupra acestei situații aberante, anume ca reparația unei lucrări de infrastructură să dureze dublu față de realizarea acesteia. Specialiști din cadrul CNADNR, sub protecția anonimatului, menționează însă un întreg lanț al bâlbâielilor în managementul lucrărilor și la stabilirea listei de reparații ce trebuiau făcute.

 

 

Potivit lor lista inițială a cuprins doar tablierul podului nu și partea de hobane care îl susțineau. Aceasta în pofida faptului că după 1990 nu se m mai făcuse nicio lucrare de reparații la pod.

 

 

Odată începute lucrările au apărut dezechilibre în eforturi ce au dus la cedarea toroanelor (mănunchiuri) care se găseau în interiorul hobanelor. Lucrarea însă ar fi necesitat majorarea valorii contractului însă nimeni din conducerea CNADNR, din perioada 2011-2012, nu și-a asumat plata unor sume suplimentare. Lucrările de înlocuire a hobanelor au început de abia în iunie 2013. S-a ajuns până la situația din prezent în care sunt înlocuite opt hobane din zece existente. Pe durata înlocuirii hobanelor, tablierul este asigurat cu un sistem format de cadre provizorii cu o greutate de 80 de tone. Demontarea acestuia se va face de abia după ce vor fi montate ultimele două hobane definitive, în prezent existând unele provizorii. Insă lucrările nu sunt terminate nici la tablier. Informațiile noastre spun că s-a făcut doar 50% din lucrările prinse în deviziul inițial.

 

 

 

Ultimul termen avansat de CNADNR pentru terminarea lucrărilor este luna aprilie 2017. Contractul pentru repararea podului a fost semnat în octombrie 2010 cu firma austriacă Bilfinger Berger Baugesellschaft și avea o valoare de 3,8 milioane euro. Podul Agigea este parte a unui lot de poduri dunărene ce ar fi trebuit reparate cu ajutorul unui împrumut BEI.

 

 

 

Execuţia podului de la Agigea a început în anul 1980. Colectivul de proiectare a fost compus din 8 ingineri, 4 tehnicieni proiectanţi şi 3 desenatori. Construcția a fost asigurată cu componente locale de către echipe de muncitori în două schimburi, câte 35-40 de muncitori pe schimb.

 

 

Rutele ocolitoare

 

 

Potrivit CNADNR, pe perioada adoptării măsurii de restricţionare, autovehiculele cu masa totală mai mare de cinci tone care circulă pe ruta Bucureşti-Mangalia, pot ocoli podul pe ruta Autostrada A2 (Bucureşti – Constanţa – nod rutier Medgidia) – Drumul judeţean DJ 381 (nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus – Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni – Topraisar) – DN 38 (Topraisar – Agigea) – DN 39 (Agigea – Mangalia).

 

 

Autovehiculele care pleacă din Bucureşti şi au ca destinaţie finală Portul Constanţa vor putea utiliza următoarea variantă ocolitoare, ca urmare a deschiderii circulaţiei pe noul pod rutier al Canalului Dunare – Marea Neagra: A2 (Bucureşti – Constanţa) – nod rutier A4 – intrare Port Agigea – Constanţa Sud (pe noul pod rutier, la kilometrul 0 al Canalului Dunare – Marea Neagra) – Poarta 10 bis (Port Constanţa).

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed