Acord al guvernului francez cu Comisia Europeană pentru susţinerea redresării Air France-KLM

Le Maire a refuzat să spună care este suma implicată. El a confirmat că boardul Air France-KLM se va reuni luni pentru a discuta şi aproba pachetul financiar, în condiţiile în care carantinele succesive legate de pandemia de Covid-19 şi-au pus amprenta asupra finanţelor companiei.

Air France-KLM, care a primit anul trecut 10,4 miliarde de euro (12,2 miliarde de dolari) sub formă de împrumuturi acordate de guvern, a discutat despre un plan de recapitalizare în mai multe etape, pentru a reduce povara datoriilor, au spus surse apropiate situaţiei.

Acest lucru va implica probabil conversia unui împrumut guvernamental francez de 3 miliarde de euro în instrumente financiare hibride.

Dar planul a fost întârziat de neînţelegerile asupra cererilor UE ca Air France să renunţe la sloturile de decolare şi aterizare pe aeroportul Paris-Orly.

Le Maire a declarat că compania aeriană a renunţat la anumite sloturi în negocieri, dar nu la cele 24 cerute iniţial de Bruxelles, care ar fi pus Air France la egalitate cu cele cedate de compania germană Lufthansa la Frankfurt şi Munchen, ca parte a majorării sale de capital susţinute de stat.

„A fost o negociere lungă şi dificilă, dar cred că am ajuns la un acord bun cu (şefa competiţiei din UE) Margrethe Vestager”, a spus Le Maire.

Franţa şi Ţările de Jos deţin fiecare aproape 14% din Air France-KLM, iar statul olandez a purtat discuţii separate cu UE cu privire la convertirea împrumutului său de 1 miliard de euro către KLM în datorie hibridă, în schimbul cedării de sloturi pe aeroportul Amsterdam-Schiphol.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed