Acord între Facebook, YouTube şi Twitter şi marii advertiseri privind măsuri de combatere a conţinutului online dăunător

Advertiserii s-au plâns ani de zile că marile compani din sectorul mediei sociale iau prea puţine măsuri pentru a preveni ca reclamele lor să fie afişate alături de conţinut care răspândeşte ura, ştirile false şi alte tipuri de conţinut dăunător.

Pe de altă parte, companiile mari de tehnologie vor să arate că iau măsuri, pentru a respinge apelurile pentru reglementarea mai strictă a activităţii lor.

Potrivit acordului anunţat miercuri de Federaţia Mondială a Advertiserilor (World Federation of Advertisers), vor fi adoptate definiţii comune pentru formele de conţinut dăunător, cum ar fi discursul care răspândeşte ura şi bullyingul, iar platformele vor adopta standarde armonizate de raportare.

Platformele au convenit ca unele practici să fie evaluate de auditori externi şi să ofere advertiserilor un control mai mare în privinţa conţinutului afişat alături de reclamele lor. Acordul a avut loc la mai puţin de şase săptămâni înainte de alegerile prezidenţiale din Statele Unite.

”Este un moment de referinţă în călătoria noastră de refacere a încrederii online. În timp ce schimbările nu se pot produce peste noapte, ziua de astăzi marchează un pas important în direcţia corectă”, a declarat Luis Di Como, vicepreşedinte executiv pentru media globală la grupul Unilever, unul dintre cei mai mari advertiseri din lume.

Carolyn Everson, vicepreşedinte pentru Soluţii de Marketing la Nivel Global al Facebook, a afirmat că acordul ”a aliniat industria pe un plafon de siguranţă al brandului şi un cadru de sustenabilitte, oferindu-ne tuturor un limbaj unificat pentru a progresa încombatera urii online”.

Cei care fac campanie pentru reglementarea mai bună a companiilor de media socială s-au declarat sceptici în privinţa măsurilor voluntare anunţate miercuri.

”Orice progres pentru reducerea conţinutului online dăunător este binevenit. Cu toare acestea, până acum nicio măsură voluntară a companiilor de media socială nu s-a ridicat la nivelul promisiunilor iniţiale. Timpul va spune ce diferenţă va face această iniţiativă”, a declarat pe email David Babbs, din partea grupului britanic Clean Up the Internet.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed