Angajaţii de la metrou au fost 2 ore în grevă de avertisment (VIDEO)

În condiţii normale, metroul circulă începând cu ora 5.00. Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou Ion Rădoi a declarat miercuri pentru NewsIn că aprobarea bugetului Metrorex pentru 2009 nu va opri greva generală de la metrou, care ar putea avea loc începând din 17 noiembrie, sindicaliştii solicitând negocierea contractului colectiv de muncă, cu o creştere de 20% a salariului, pentru 2010.

„Nu este aşa de importat că au aprobat bugetul, pentru că oricum trebuia semnat, noi vom continua protestele şi aşteptăm să fim chemaţi la negocieri pentru a semna contractul colectiv de muncă pentru 2010, dar nu o vom face decât cu o majorare a salariului de până la 20%”, a spus Rădoi.

Circa 200 de angajaţi Metrorex au protestat marţi şi miercuri, în faţa sediului Guvernului. Liderul sindicatului USLM, Ion Rădoi, a declarat că, după 15 minute de aşteptări, guvernaţii i-au anunţat că a început sedinţa de guvern şi nu mai au timp de discuţii, astfel, angajaţii Metrorex vor continua protestele în zilele următoare, conform programului anunţat iniţial.

Guvernul a adoptat miercuri bugetul pe anul 2009 al Metrorex, ce include majorarea salarială de 23% aplicabilă de la finele anului trecut, dar care prevede totodată anularea cheltuielilor cu tichetele de vacanţă şi tichetele cadou.

Cu toate acestea, sindicaliştii susţin că marţi, 17 noiembrie, va avea loc o grevă generală a angajaţilor de la metrou, care va bloca circulaţia cu acest mijloc de transport pâna ora 16.00.

Potrivit USLM, în 2009 numărul călătorilor s-a dublat, de la 300.000 pe zi în 2008, la 650.000 pe zi anul acesta. De asemenea, s-a redus frecvenţa de circulaţie a trenurilor de la cinci la trei minute şi s-au dat patru staţii în exploatare, fără angajarea altor salariaţi.

De asemenea, Ion Rădoi declara că productivitatea muncii la metrou a crescut în 2009 cu circa 30% faţă de 2008. „S-au dat în folosinţă patru noi staţii, fără să fie nevoie să fie angajaţi alţi oameni. În aceste staţii se lucrează la casierie, rame de metrou, partea tehnică, etc., ceea ce denotă că există o creştere a productivităţii muncii cu circa 30% în 2009 faţă de 2008, fără niciun fel de cost suplimentar din partea Metrorex”, a spus Rădoi.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed