România are propriul pavilion la expoziţia de la Shanghai, un măr verde care sugerează un oraş ecologic denumit Greenopolis – sau Oraşul Verde. Pe o suprafaţă de aproape 2000 de metri pătraţi, pe cinci nivele, pavilionul românesc propune vizitatorilor o incursiune multi-media în istoria şi tradiţiile României. Vor fi organizate o serie întreaga de evenimente culturale, spectacole de muzică, teatru, dans, proiecţii de filme, ce vor culmina pe 29 iulie, cu ziua României, sărbătorită de toţi participanţii la expoziţie.
Cel mai mare eveniment de promovare a României în China, după 1990
Procedura de licitaţiei pentru atribuirea contractului de lucrări pentru proiectarea, execuţia şi amenajarea Pavilionului României, deschisă pe 24 aprilie, a fost câştigată de compania chineză Shanghai Zhongyuan Construction Group, cu o ofertă de 2,44 milioane de euro. România a alocat circa 5 milioane de euro pentru participarea la Expo Shanghai 2010. României i-a fost atribuit un spaţiu de 2.000 metri pătraţi, în zona C-zona Europa, America, Africa. “Megapolisul Verde” este structurat pe cinci nivele şi două volume, cu spaţii indoor (evenimente multimedia, expoziţii, seminarii, conferinţe), şi outdoor.
29 iulie este ziua României la Expo Shanghai 2010
Preşedintele Traian Băsescu a declarat că va participa la Expo Shanghai 2010 şi că vizita domniei sale ar putea avea loc pe 29 iulie, ziua României la expoziţia mondială din Shanghai.
De ce să participi şi ce câştigi din asta?
Târgurile mondiale sau expoziţiile internaţionale sunt organizate sub egida Biroului Internaţional pentru Expoziţii (BIE) din Paris şi sunt clasificate în două categorii. Cele de sub cupola categoriei A sunt organizate o dată la cinci ani şi durează şase luni, în timp ce expoziţiile internaţionale din a doua categorie durează doar trei luni.
România a participat, după 1989, la toate expoziţiile mondiale organizate de Biroul Internaţional pentru Expoziţii: Sevilia (Spania) 1992, Taejon (Coreea de Sud) 1993, Lisabona (Portugalia) 1998, Hanovra (Germania) 2000, Aichi (Japonia) 2005, Zaragoza (Spania) 2008.
Cifrele evenimentului
Buget: 3,5 miliarde de dolari
Participanţi: 200 de ţări şi 50 de organizaţii internaţionale
Durata: 6 luni, în intervalul 1 mai-31 octombrie 2010
Vizitatori aşteptaţi: 70 de milioane
Vizitatori aşteptaţi la standul României: 7 milioane
Bugetul României pentru eveniment: 5 milioane de euro
Proiectarea, construcţia & amenajarea standului României: 2,44 mil. euro