Au șters urmele! Ce a descoperit ITM-ul la locul tragediei de la mina Jilț, soldată cu 3 morți

0

În urma controlului pe care l-au făcut la mina Jilț, unde un camion cu muncitori s-a răsturnat, provocând moartea a trei oameni și rănirea altor 13, inspectorii de la ITM au descoperit mai multe nereguli.

În ultimii șapte ani, societatea a fost controlată de aproape 160 de ori, iar ITM știa că muncitorii erau transportanți în condiții nesigure. S-au dat și amenzi, dar degeaba. Oamenii au continuat să își riște viața pentru a ajunge la muncă.

Așadar, odată ajunși la mina Jilț în ziua accidentului, pe 17 ianuarie, au constatat că la fața locului, inspectorii de muncă de la Inspectoratul Teritorial de Muncă Gorj au constatat că locul tragediei nu fusese izolat, astfel că urmele lăsate de camionul care s-a răsturnat au fost șterse.

„Imediat după producerea evenimentului, deoarece perimentrul în care s-a produs evenimentul nu a fost asigurat pentru stabilirea dinamicii accidentului și starea de fapt a fost modificată, alterându-se urmele lăsate de autoutilitară, S.C. CEO OLTENIA S.A. a fost sancționată prin proces verbal de constatare și sancționare a contravențiilor încheiat de ITM Gorj, sub supravegherea și îndrumarea Inspecției Muncii”, se arată într-un raport întocmit de Inspecția Muncii după accidentul de la Jilț.

Starea „drumului morții” a fost modificată

Comisia de cercetare a constatat că CE Oltenia „a modificat starea de fapt a drumului pe care s-a deplasat mijlocul de transport implicat în eveniment”, motiv pentru care a aplicat o amendă de 5.000 de lei, pentru încălcarea Legii nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă.

În privința mijlocului de transport implicat în accident, INM a mai descoperit de data aceasta. Informația scoate la iveală faptul că tragedia putea fi mult mai gravă. Vehiculul putea să explodeze în orice moment.

Pe lângă oameni, mașina transporta și scule și utilaje, printre care și butelii cu gaz. „În autoutilitara implicată în eveniment, au fost identificați patru recipienți cu gaze tehnice, o electropompă hidraulică, un palan, precum și alte scule.”

De altfel, mașina nu era omologată pentru transportul muncitorilor, deși, în urma unor controale anterioare (2018), fusese dispusă „cu caracter permanent” măsura ca transportul muncitorilor „în incinta carierelor” să se facă „numai cu mijloace de transport omologate și autorizate pentru transportul persoanelor, ce au toate dotările necesare pentru a fi asigurată securitatea și sănătatea lucrătorilor”.

Șoferul era de la altă firmă

Șoferul era angajat la altă firmă Șoferul care a răsturnat camionul cu muncitori nici măcar nu este angajat la CE Oltenia, au mai constatat inspectorii de muncă. „Șoferul autoutilitarei N3G DAC 665T cu nr. de înmatriculare GJ 38 SCS, este angajat cu contractul individual de muncă al unei terțe societăți și urmează a fi audiat de către comisia de cercetare privind obligațiile acestuia în cadrul clauzelor referitoare la contractul de prestări servicii transport. În prezent, șoferul este internat în spital”, menționează raportul.

Întreg raportul ITM îl puteți citi AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.