Bucureştiul nu va fi prea curând legat de vestul Europei printr-o autostradă, dat fiind balansul autorităţilor între traseul care să traverseze Carpaţii, fie pe Valea Oltului, pe traseul Piteşti-Sibiu, fie pe Valea Prahovei, prin Comarnic-Braşov şi, ulterior, pe autostrada Sibiu-Braşov. Cu excepţia tronsonului Comarnic-Braşov, care ar trebui, teoretic, să se realizeze printr-un contract de concesiune cu consorţiul Vinci-Strabag (dar contractul nu s-a semnat încă), nici una dintre celelalte autostrăzi nu este încă în nici o procedură de licitaţie.
Aşadar, dacă vorbim despre autostrada care să lege România de Occident, putem vorbi doar despre tronsoanele care să lege centrul ţării (Sibiul), de graniţa cu Ungaria. economica.net a solicitat Companiei de Autostrăzi date referitoate la stadiul de realizare al tronsoanelor de autostradă dintre Sibiu şi graniţa cu Ungaria.
Mai jos puteţi vedea cât s-a construit pe fiecare tronson, câţi bani s-au alocat, cât mai trebuie plătit, şi, mai ales, când se vor termina lucrările, pe baza datelor remise redacţiei economica.net la jumătatea săptămânii trecute.