Borbely: România, pe locul 2 între ţările UE din punct de vedere al vânzărilor de maşini noi în 2010

Acesta a susţinut că programul „Rabla„, desfăşurat de Ministerul Mediului, a contribuit decisiv la creşterea numărului noi de maşini vândute în acest an.

„În primele două luni ale anului, atunci când programul Rabla nu funcţiona, s-au vândut 4.000 de maşini noi. În următoarele două luni, numai prin programul «Rabla» s-au vândut 12.300 de maşini. Mi se pare un lucru important”, a spus ministrul Borbely.

În intervenţia sa, premierul Emil Boc, prezent la conferinţa Mediafax Talks about Auto Industry, a lăudat efectele programului „Rabla” asupra economiei, arătând că industria de maşini, una de importanţă strategică pentru statul român, a fost şi va fi impulsionată atât de acest program, cât şi de garanţiile guvernamentale şi ajutoarele de stat oferite de Ministerul Finanţelor.

„Acestea sunt cele două componente majore prin care Guvernul va sprijini industria auto din România”, a spus Boc.

Conferinţa Mediafax Talks about Auto Industry este organizată de MEDIAFAX şi Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Evenimentul, care se desfăşoară la Hotel Hilton, îi are ca speakeri în prima sesiune pe: Laszlo Borbely – ministrul Mediului şi Pădurilor, Brent Valmar – vicepreşedinte APIA, Jérôme Olive – director general al Automobile Dacia, Philippe Prével – director general al Renault Technologie Roumanie, Constantin Stroe – preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Daniel Anghel – partener la PricewaterhouseCoopers, Samuel Calotă – vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Cristian Alexandru Ştrenc – director general adjunct al OSIM şi Sergiu Filip – director general adjunct al Câmpulung Industrial Park.

Aceştia aduc în dezbatere perspectivele pentru piaţa auto în 2010, impactul programului „Rabla”, stadiul investiţiilor străine în sectorul auto românesc, precum şi noile pieţe pentru Dacia în acest an. Conform APIA, în primele două luni din 2010, raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa auto a scăzut cu 54,2%, însă în februarie vânzările de autovehicule au crescut cu 16,3% faţă de ianuarie. Totodată, numărul maşinilor vechi predate Remat în ultimele două luni, prin programul „Rabla”, a ajuns la 56.000, potrivit datelor prezentate în aprilie de Ministerul Mediului.

Mediafax Talks about Auto Industry pune în discuţie şi tema parcurilor industriale ca premisă pentru continuarea dezvoltării sectorului de componente auto, precum şi posibilele soluţii pentru oprirea avalanşei de piese de schimb contrafăcute pe piaţă.

În a doua sesiune, participanţii vor analiza evoluţia descrescătoare a pieţei de leasing auto în 2009, siguranţa rutieră şi importanţa infrastructurii rutiere, dar şi relaţia dintre societăţile de asigurare şi reţelele de distribuţie în ceea ce priveşte serviciile post-vânzare.

Vorbitorii acestei sesiuni sunt: Constantin Ionescu – director executiv al Organismului de Certificare Produse din cadrul Registrului Auto Român (RAR), Mihai Dogărescu – şef Departament Supraveghere de Piaţă din cadrul RAR, Mona Cucu – director în cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, comisarul şef Cristian Călin –director adjunct al Direcţiei Poliţiei Rutiere, Daniela Dobrilă – directorul Direcţiei Licenţe şi Autorizări din cadrul Autorităţii Rutiere Române, Paul Flanagan – Managing Director la Ford România, Silviu Preoteasa – preşedintele Asociaţiei Dealerilor de Marcă Volkswagen şi Dan Constantinescu – Managing Director la UniCredit Leasing.

Mediafax Talks about Auto Industry, o conferinţă aflată la a treia ediţie, reuneşte reprezentanţi ai autorităţilor şi ai asociaţiilor din domeniu, producători şi importatori auto, manageri din companiile producătoare şi distribuitoare de componente şi accesorii auto, directori din societăţi de asigurări şi leasing.

Mediafax organizează, începând din 2006, evenimente de business care vin în completarea informaţiilor de afaceri oferite zilnic companiilor. Prin seria de conferinţe Mediafax Talks (www.mediafaxtalks.ro), oamenii de afaceri au la dispoziţie un forum de dezbatere despre subiecte şi probleme arzătoare, precum şi o modalitate de dialog cu autorităţile.

Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania Mediafax face parte din cel mai mare trust media din România, MediaPro, şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, înregistrări audio cu declararaţii şi interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă şi de distribuţie de comunicate de presă, anuare de specialitate, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează în mod direct şi consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin www.mediafax.ro.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed