BRD lansează un sistem de plată pentru accesul în staţiile de metrou

0

Lansată în luna martie a acestui an, soluţia de plată contactless permite efectuarea de plăţi ultrarapide de mică valoare prin simpla apropiere a cardului de un cititor special.

Potrivit băncii, cardul contactless Instant Pay este ataşat unui cont curent în lei deschis la BRD, comisionul de emitere fiind 0. Perioada de valabilitate este, la fel ca în cazul unui card clasic, de 3 ani, cu posibilitate de reînnoire automată. Cardul contactless este emis sub diferite forme (sticker ataşabil telefonului mobil/portofelului sau breloc) şi poate fi folosit în mod exclusiv pentru plăţi la comercianţi. Pentru plăţile mai mici sau egale cu suma de 100 de lei făcute cu cardul contactless nu este necesară introducerea codului PIN, însă aceasta devine obligatorie atunci când valoarea plăţilor depăşeşte 100 de lei, a mai precizat banca.

Cardurile contactless pot fi folosite atât în magazinele de tip supermarket sau hypermarket, cât şi în restaurante de tip fast-food, farmacii, reţele de distribuţie a presei, librării, benzinării sau pentru transportul în comun.

 

Astfel, în staţiile Universitate, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei 1 şi 2, Politehnica, Grozăveşti, Eroilor, Unirii 1 şi 2, Timpuri Noi, Dristor şi Obor accesul prin turnicheţi se face instantaneu, prin apropierea cardului Instant Pay de un receptor special. Costul călătoriei (1,5 lei – preţul standard practicat de Metrorex) se plăteşte direct din cont, fără niciun comision pentru client şi fără a mai fi necesară cumpărarea unei cartele de la casă.

„După faza-pilot, care a cuprins doar comercianţi din Bucureşti, proiectul de dezvoltare a soluţiei de plată contactless a fost extins la nivel naţional, cardurile fiind acceptate în peste 350 de magazine din toată ţara. Actuala dezvoltare la nivelul Metrorex este o continuare a proiectului experimental început în luna martie în staţiile Piaţa Romană şi Universitate”, au menţionat reprezentanţii BRD.

BRD-Groupe Société Générale are 2,2 milioane de carduri valide şi operează o reţea de aproximativ 1.500 de ATM-uri şi peste 20.000 POS-uri.

BRD este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. Banca are peste 2,5 milioane de clienţi şi operează o reţea de 930 de unităţi. BRD are cea de-a doua capitalizare bursieră la BVB.