Udrea: Logoul brandului de turism a fost declarat original

0

„Pe 28 octombrie, logoul turistic a trecut şi de OHIM (The Office of Harmonization for the Internal Market, organism european n.r.). Îl vom folosi în toate campaniile viitoare”, a spus Elena Udrea. Totodată, creaţia vizuală a brandului a fost înregistrată şi pe alte pieţe internaţionale.

 

Aceasta a precizat şi că MDRT a primit un răspuns acum patru săptămâni de la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), prin care brandul turistic de ţară a fost declarat original şi unic şi este astfel înregistrat oficial de minister la acest organism.

 

De asemenea, ministrul Elena Udrea a precizat că Tom Nulens (despre care presa a scris că ar fi fost creatorul unei frunze similare folosită de o firmă din Marea Britanie, n.r.) a trimis o scrisoare către MDRT, în care declara că frunza din creaţia grafică aferentă brandului turistic este un desen original şi că nu-i aparţine.

Identitatea vizuală a brandului de turism al României este formată din izotip (frunza), slogan („Explore the Carpathien Garden”) şi logotip (scrisul România).

 

Brandul turistic al ţării a fost lansat pe 29 iulie la Shanghai, în China, la Expo 2010. În mass-media a fost remarcată asemănarea dintre frunza din noul logo de promovare turistică a României şi logo-ul unui proiect de transport internaţional. Ministrul Elena Udrea a declarat, în legătură cu zvonurile apărute privind plagiatul logo-ului, că întreg conceptul a fost cumpărat cu toate drepturile de autor şi că situaţia este legală.

 

Realizarea brandului turistic a costat 894.970 de euro, iar pentru brandul de ţară vor fi cheltuite 75 de milioane de euro până în 2013, această finanţare fiind exclusiv europeană.