Câte zile libere primesc angajații în cazul unui deces în familie

Fiecare angajat primește o serie de zile libere în cazul unor evenimente deosebite. Toate aceste zile libere sunt trecute în Codul Muncii. Fie că este vorba despre căsătorie, nașterea unui copil sau un deces în familie. Câte zile libere primesc însă  angajații în cazul unui deces în familie?

Codul Muncii prevede că în cazul unor evenimente familiale deosebite, salariații au dreptul la zile libere plătite, care nu se includ în durata concediului de odihnă.

Câte zile libere primesc angajații în cazul unui deces în familie

Astfel, în cazul decesului unui membru al familiei, salariatul are dreptul la o zi liberă, sau 3 zile libere, după cum urmează: o zi liberă în cazul decesului fraților, surorilor și bunicilor, și 3 zile libere în cazul decesului soțului, copilului, părinților, socrilor.

De menționat este faptul că evenimentele familiale deosebite si numărul zilelor libere plătite sunt stabilite prin lege, prin contractul colectiv de munca aplicabil sau prin regulamentul intern.

Pe de altă parte, Codul Muncii mai arată că în cazul în care salariatul se căsătorește va avea  5 zile libere, dacă copilul acestuia se căsătorește două zile libere, iar în cazul nașterii, se mai acordă alte 5 zile libere.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed