Câţi bani face de fapt fotbalul românesc

0

Teoretic, fără a apela la formule pretenţioase, fiecare punct valoreaza în medie, aproximativ 200.000 de euro. Punctele reprezinta aşadar cel mai preţios capital al cluburilor, într-un campionat ultra-mediatizat, în pofida performanţelor modeste. Suma de 33.000.000 de euro incasata anual de Liga I, prin comercializarea drepturilor TV, sporeşte în mod bizar liniştea unor cluburi pentru care activitatea de marketing rămâne una opţionala.

Imaginea oferită de existenţa aproape exclusivă în spaţiul public reprezintă de fapt principalul capital al cluburilor din Liga I. Totuşi, în absenţa unui business complementar, indicele mediatic construit cu aportul generos al presei, oferă doar cote de piaţă virtuale, în timp ce fotbalul bate mingea pe loc. Din perspectiva principalului său promotor, reprezentat de mass-media, un joc aflat din ce în ce mai departe de performanţa sportivă şi comercială, nu poate oferi un conţinut rezonabil şi cu atât mai puţin satisfacţii financiare. Spaţiul mediatic descris astfel, devine o zona dramatică, în care facilităţile neexploatate acordate unui singur sport, sacrifică accesul celorlalte sporturi, chiar dacă unele dintre ele, vor, ştiu şi pot.

Citeşte mai departe pe standard.ro