Ce branduri vor dispărea anul acesta

CoreBrand realizează anual un sondaj telefonic cu 8.000 de respondenți din rândul oamenilor de afaceri, care sunt întrebați despre reputația corporate a 800 de companii din 49 de domenii, potrivit Business Insider.  Participanții la sondaj trebuie să răspundă la mai multe întrebări: care este rata brandului, reputația, percepția managementului și potențialul investițional. Bazat pe acest sondaj, Gregory face câteva previziuni cu privire la brandurile care ar putea dispărea anul acesta.

 

Kodak

Falimentul nu înseamnă sfârșitul pentru Kodak ca afacere.  Compania și brandurile sale ar putea fi cumpărate sau restructurate, dar asta nu e de bine.

„Există o familiaritate cu brandul Kodak destul de ridicată, dar există și o lipsă de claritate și orientare pentru organizație, care apare în datele noastre”, spune James Gregory, CEO al firmei de branding și cercetare a pieței CoreBrand.

 

Saab

Compania nu a mai produs nici o mașină din luna aprilie a anului trecut, iar în decembrie 2011 a cerut intrarea în faliment în Suedia. „Brandul în sine este puternic, la fel ca și în cazul Kodak. Dar brandul singur nu poate trece de aspectele financiare ale companiei”, mai spune Gregory.

PPG

Fosta companie Pittsburgh Plate Glass produce vopsea și alte produse industriale, incusiv Lucite, plasticul transparent care este folosit la pantofii cu tocuri înalte. PPG suferă de același sindrom ca și celealte companii: produsele individuale și brandurile sunt faimoase pe segmentul lor, dar compania-mamă rămâne necunoscută.

Sears

Pentru anul financiar 2011, compania se așteaptă la o pierdere operațională destul de mare și este de așteptat să închidă între 100 și 120 de magazine Sears și Kmart.

Avery Dennison

Compania care produce markere și-a vândut biroul și afacerea cu produse destinate consumului pentru 550 milioane de dolari. Poate fi acesta sfârșitul pentru Avery? Gregory de la CoreBrand nu poate spune cu exactitate.

Aon

Compania de asigurări a semnat un nou contract cu de sponsorizare cu echipa de fotbal Manchester United, iar numele ei poate fi acum recunoscut la nivel global. Dar chiar și-așa, datele de la CoreBrand arată că în SUA, strategia de marketing nu funcționează și am putea asista la o renunțare la acest brand.

CA Technologies

Înainte de un scandal de la mijlocul anilor 2000, compania era cunoscută sub numele de Computer Associates. Acesta este un exemplu de brand care a evoluat, spune Gregory, dar compania nu s-a concentrat pe imaginea corporate.

 

Yum!

Yum! este proprietarul KFC, Taco Bell și Pizza Hut. Cele trei lanțuri de restaurante au fost preluate de PepsiCo, iar ca întreg, compania merge bine. Dar a patra poreclă nu aduce aduce niciun capital de imagine.

 

Steelcase

Compania produce mobilier pentru birouri. Deși a fost martora unei piețe a mobilei cu urcușuri  și coborâșuri, cei de la CoreBrand nu cred că brandul este unul puternic, deși multe din birourile companiilor din SUA sunt mobilate cu produsele lor.

 

KeyCorp.

Ca toate băncile, KeyCorp. suferă de proasta reputație din sistemul financiar. Compania mai deține și un alt brand, pentru o bancă regională – KeyBank, iar problema evidentă este: Cu ce este diferită KeyCorp de KeyBank?

 

Sursa text și foto: BussinesInsider.com



Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed