Lufthansa şi Air France-KLM reduc costurile, după un prim trimestru dificil

Primul trimestru este adesea unul cu pierderi pentru companiile aeriene, cu mai puţine rezervări, dar anul acesta a fost mai rău decât se aşteptau cele două grupuri, din cauza grevelor costisitoare şi a perturbărilor din cauza limitelor de capacitate şi a anulărilor.

Air France-KLM a declarat că va restrânge cheltuielile pentru restul anului, inclusiv o îngheţare a angajării personalului de asistenţă.

Compania germană Lufthansa a declarat că va reduce costurile de operare, va întrerupe începerea unor noi proiecte şi va spori controlul asupra personalului administrativ suplimentar la marca sa de bază Lufthansa Airlines, pentru a stopa pierderile grele din greve.

Lufthansa a cheltuit 350 de milioane de euro (374,8 milioane de dolari) în primele trei luni ale acestui an, după ce a acceptat plata unor salarii mai mari pentru personal şi s-a ocupat de costurile provenite din anulări.

Air France-KLM a trebuit să plătească despăgubiri de 50 de milioane de euro, în principal clienţilor transportatorului său olandez.

La începutul acestei luni, Lufthansa şi-a redus previziunile pentru întregul an în urma unui val de greve costisitoare, ceea cea dus la o scădere a acţiunilor.

Marţi, Lufthansa a declarat că profiturile din al doilea trimestru vor fi sub nivelul anului anterior, deoarece clienţii au fost reticenţi să facă rezervări în aprilie şi mai.

Rezultatele financiare arată că operatorii aerieni se confruntă în continuare cu costuri mai mari, agravate de întreruperi ale activităţilot şi anulări legate de capacitatea limitată şi de turbulenţe geopolitice, în ciuda unei redresări a cererii de călătorii după restricţiile pentru COVID-19.

Air France-KLM şi-a menţinut perspectivele pentru 2024, dar a avertizat că va consemnat o creştere de 2% a costurilor în al doilea trimestru, faţă de intervalul similar al anului trecut.

”Aşa cum era de aşteptat, veniturile noastre din exploatare au fost afectate de costurile de întrerupere şi de o activitate amai lentă a transporturilor de mărfuri. Cu toate acestea, rămânem încrezători în capacitatea noastră de a ne atinge perspectivele privind costurile unitare pentru 2024”, a declarat CEO-ul Air France-KLM, Ben Smith, într-un comunicat. Ţ

Acţiunile Lufthansa şi Air France-KLM au printre cele mai proaste performanţe dintre companiile aeriene europene, în acest an.

REVENIRE DE VARĂ

Chiar şi aşa, speranţele că cererea de vară va compensa pierderile recente se întăresc pe măsură ce Europa se pregăteşte pentru unul dintre cele mai aglomerate sezoane de călătorie de la pandemie.

Atât Air France-KLM, cât şi Lufthansa au declarat că contractele lor colective de muncă au fost încheiate şi că nu se aşteaptă la alte întreruperi din cauza grevelor sau a discuţiilor de muncă pentru restul exerciţiului financiar. De asemenea, consecinţele războiului din Orientul Mijlociu se atenuează, a spus Smith.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed