Ce poți păți dacă achiziționezi maşini second hand

Pe scurt, rezultatele preliminarii ale „Operaţiunii Xenon” arată că 67 societãţi (cca 30%) nu au fost gãsite funcţionând la sediul social declarat, fiind iniţiate procedurile legale, inclusiv privind inactivarea fiscalã a acesora. La alte 25 de societãţi, acţiunile de verificare continuă din cauza absenţei administratorilor, refacerea evidenţei contabile sau necesitatea unor alte verificãri suplimentare.

 

Principala deficienţã constatatã la restul societãţilor a fost aplicarea eronatã a regimul marjei de TVA la vânzarea cãtre clienţii persoane fizice, fapt care a produs prejudicii (pentru perioada aprilie – iunie 2016) calculate doar pânã în acest moment de 131 milioane de lei. Dintre acestea, 76 milioane de lei sunt prejudicii aferente actelor de sesizare penalã, iar 55 de milioane de lei reprezintã prejudicii provenind din TVA şi impozit pe profit estimate suplimentar, în cazul acestora fiind sesizatã Inspecţia Fiscalã.

 

Conform DGAF „comerţul tradiţional a suferit multe modificãri, clientul final comandând autovehiculul dorit prin intermediul persoanelor care se ocupã de ”adusul maşinii la comandã”, fapt uşor demonstrabil prin plãţile efectuate în contul acesteia din urmã. Beneficiul este cã nu va plãti TVA, preţul real fiind astfel diminuat. Factura pe care o primeşte conţine TVA românesc pe marjã,  mai mic uneori decât costul unei spãlãri a autovehicului, în loc sã fie calculat la întreaga valoare a maşinii, aşa cum prevede legea”.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed