Optimism în comerţul online: Piaţa se triplează în 2012 la un miliard de euro

Nicolaescu a făcut această estimare în condiţiile în care piaţa de comerţ electronic din România este susţinută de peste puţin 2.000 de magazine online active şi a fost estimată la 350 milioane euro în 2011.

 

În comparaţie, Polonia are o piaţă de 4 miliarde euro (5.000 magazine), Cehia de 3,1 miliarde euro, iar Ungaria de 650 milioane euro, potrivit datelor oferite de către reprezentanţii Gecad ePayment.

 

Nicolaescu nu a inclus în estimarea oferită plăţile pentru servicii de turism sau plăţile online de utilităţi.

 

Plăţile cu ramburs sunt integrate în estimarea oficialului Gecad ePayment.

 

Radu Apostolescu, cofondatorul eMAG.ro, cel mai mare magazin online din România, crede că plata prin ramburs este şi va rămâne pe termen mediu spre lung cea mai folosită metodă de plată în cadrul comerţului online.

 

„Definiţia comerţului online se referă 99% la locul în care se întâlneşte cererea cu oferta, unde se ia şi se exercită decizia de cumpărare şi nu la o modalitate de plată. Cum se livrează produsele, cum se plătesc sunt doar chestiuni colaterale şi care fără cerere, ofertă şi decizie nu ar exista”, scrie Apostolescu pe blogul său.

 

 

Fără plata prin ramburs şi showroom-uri, în care clientul să poată vedea şi testa produsele, am fi avut o piaţă de 20 de ori mai mică, spune Radu Apostolescu.

 

Daniel Nicolaescu crede că triplarea comerţului online din România este posibilă pentru că pe piaţa locală vor intra mari retaileri, precum Carrefour sau Zara, care deşi nu vor realiza în mod direct vânzări online, vor învăţa şi împinge consumatorul spre informarea online şi îl vor face să se obişnuiască mai uşor cu achiziţiile online.

 

Pe de altă parte, piaţa va fi împinsă şi de deschiderea către online a unor mari companii care activează pe piaţa locală. Un astfel de exemplu este Romtelecom, care a lansat la jumătatea lunii aprilie un mall online, în unele cazuri cu preţuri mai mici decât în magazine online cu tradiţie la noi.

 

Clickshop.ro, magazinul Romtelecom, comercializează de la electronice şi produse IT, până la echipamente pentru casă şi grădină sau articole sportive şi de lifestyle. Şi alte companii, crede Nicolaescu, ar putea urma un traseu similar.

 

Gecad ePayment a procesat anul trecut plăţi online în valoare de 120 milioane euro, adică o plată medie de 4 euro pe secundă.

 

Comisionul practicat la procesarea unei plăţi online este în jur de 3,5%, dar acesta va scădea în perioada următoare, crede Nicolaescu.

 

Anul trecut ePayment a fost achiziţonată de către grupul Naspers, numărul 2 mondial în ecommerce, după Google. Compania va trece în perioada următoare printr-un proces de rebranding, iar din toamnă se va numi PayU România.

 

PayU este integrator de plăţi online cu birouri în Polonia, Cehia, România şi Ungaria şi a procesat anul trecut 31 milioane de tranzacţii online, în valoare de aproximativ un miliard de euro.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed