CFR, un pas în față, doi în spate. Trenurile de călători pierd viteză pe an ce trece

După opt ani de pauză, din data de 11 decembrie, trenurile Intercity revin pe șinele din România. Deși ar fi trebuit să fie rapide, unele vor fi mult mai lente decât cele InterRegio. Biletele sunt, în mod paradoxal, cu 15-20%.

Prețul biletului București – Cluj 130 lei la clasa 2 și 186 la clasa 1. La trenurile IR prețul este 99 de lei la clasa 2. București – Iași va fi 130 lei și Brașov – Constanța, 110 lei.

Mai mult decât atât, pe trenurile IC vor fi puse vagoane modernizate care în prezent circulă pe trenuri IR, deci nu vor fi vagoane nou-nouțe. CFR Călători promite și internet WiFi.

Din păcate, în România nu există infrastructura potrivită pentru trenuri moderne. În special în Transilvania sunt sute de km unde viteza medie comercială poate atinge cel mult 55 km/h.

Cele mai rapide trenuri merg la Constanța. Până la Cluj-Napoca se ajunge cu încetinitorul

Astfel, potrivit CFR, citat de hotnews, trenul IC 531 va face 10 ore și 17 minute pe cei 626 km dintre București și Arad, în timp ce trenul internațional Ister, IR 472, va face 10 ore și 13 minute prin Sibiu, pe o rută de 599 km. Trenul IC va staționa 16 minute la Teiuș, unde se desprinde ramura spre Cluj.

Staționarea ale logică și este necesară, dar puțin necesară era ridicarea în rang a trenurilor spre IC, dat fiind că nu există vagoane noi și viteza medie dintr-o parte în alta a țării este și sub 60 km/h.

Dacă ar fi fost achiziționate și ar fi ajuns în aceste luni în țară vagoane noi, precum cele ce alcătuiesc trenurile IC în Polonia, Ungaria sau Cehia, ar fi existat o logică a readucerii trenurilor IC. Așa însă, nu prea are rost.

Între Arad și București trenul IC va face 10 ore și 33 minute, pentru că oprirea la Teiuș va fi de 33 minute, trenul primind vagoane de la Cluj. Viteza medie va fi de 59 km/h pe tot traseul și de 55 km/h între Teiuș și Brașov. Între Arad și Teiuș viteza medie va fi de 66 km/h.

Pe de altă parte, cel mai rapid tren Arad – București NU va fi un InterCity, ci trenul Dacia de la Viena, care circulă pe un traseu identic cu al trenului IC, cu diferența că nu oprește la Teiuș.

Trenul IC Iași – București va face 6 ore și 10 minute, mai mult decât fac în prezent două trenuri IR pe aceeași distanță. Și la întors este valabilă diferența.

Nici trenul spre Iași nu este mai rapid

După data precizată mai sus, trenul Intercity NU va fi cel mai rapid între București – Iași, ci trenul IR 1661, deoarece trenul IC va staționa 13 minute în Pașcani, unde trenul detașează vagoane pentru stația Suceava. Între Pașcani și Iași viteza medie va fi de 74 km/h.

Și pe ruta București – Suceava trenul IC va face cu cinci minute mai mult decât face în prezent cel mai rapid IR (5 ore și 39 minute, față de 5 ore și 34 minute). Trenul IC are o viteză medie de 79 km/h.

Între Cluj și București, trenul IC are o viteză medie de 58 km/h, iar la întors de 57 km/h.

Trenul Tomis Express are o viteză medie de 87 km/h pe cei 391 km dintre Brașov și Constanța.

Trenurile IC 581 și 582 București – Constanța au o viteză medie de 112 km/h.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed