CNADNR, o caracatiţă cu mai multe capete? Ce poate face ANI?

0

Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport consideră că „toate guvernele” sunt responsabile de dezvoltarea CNADNR, care are susţinere din partea tuturor partidelor politice.

“Caracatiţa asta nenoricită CNADNR este fantastică. Capul este politic, se cheamă PSD, PD-L, PNL, tot sistemul politic care a făcut ce a făcut din CNADNR. Fiecare guvern are responsabilitate privind dezvoltarea acestei caracatiţe. Trebuie să se vină cu o decizie clară: ‘de mâine nu se mai poate’, a spus Hagiu.

Potrivit senatorului PSD Sorin Bota, Agenţia Naţională de Integritate nu poate face nimic, soluţia stând în mâna Parlamentului, care poate interzice contracte între companii de stat şi firme din care fac parte rude ale unor angajaţi din CNADNR.

“ANI nu poate să facă nimic. Din punct de vedere legal, cu acte contractuale. Cel mult putem să facem noi, cei din Parlament, căci din Guvern nu au interes să interzică orice contract între o companie de stat şi firme unde sunt rude ale celor din companie, firme-capuşă de familie. În UE există suficiente firme care să vină în România să facă lucrări de calitate şi să le facă legal” a spus Bota.

Preşedintele FORT şi-a exprimat nemulţumirea că ANI se sesizează doar la sfârşitul mandatelor directorilor şi că află despre declaraţii de avere incomplete din presă.

“ANI trebuie să facă cercetări în timpul mandatelor acestor directori, nu la sfârşit. De ce soţia domnului Dascălu s-a înfipt într-un loc unde poate să aibă activităţi cu compania de drumuri? De ce la aceste lucruri răspunsul trebuie să vină la sfârşit de mandate?”, a adăugat Hagiu.

“Agenţia Naţională de Integritate nu este serviciu de informaţii ca să aibă în timp real date despre asemenea fenomene. În acest caz ne-am autosesizat dintr-un material de presă. Se înscriu companiile noastre, verificarea averilor şi anumite conflicte de interese. Cu siguranţă, toate persoanele investigate sunt cercetate din punct de vedere al averii declarate sau nedeclarate de acestea. Evident, fiacare informaţie este foarte pretioasă în cazul unei investigaţii. Dacă vom descoperi bunuri nedeclarate sau nejustificate, sunt elemente de natură penală, sau civilă. Sunt suficiente persoane din aceste structuri din subordinea Ministerului Transporturilor. Poate fi un conflict de interese, trebuie văzut concret şi punctual care au fost acele persoane care au luat decizii, dacă există o relaţie de rudenie”, a explicat Alexandru Macovei, preşedintele ANI.

Potrivit unui material publicat în Jurnalul Naţional, mai mulţi angajaţi CNADNR au declaraţii de avere incomplete, neactualizate din 2007 sau nedatate. Pe lângă directorul general al companiei naţionale, Dorina Tiron, printre persoanele menţionate în materialul din Jurnalul Naţional că ar activa în societăţi comerciale din care unele au relaţii contractuale cu CNADNR sunt Florin Dascălu, director în cadrul companiei naţionale, Adrian Ionescu – director Proiecte Autostrăzi în cadrul CNADNR, Savu Ştefan – director Achiziţii Publice, Amărăzean Cristina – şef Serviciu planificare şi strategie, Andrei Cristian – directorul Direcţiei pentru Siguranţa Circulaţiei, Bărbier Ovidiu – director coordonator Variante Ocolitoare, Buzatu Florin – şef serviciu, Ciobanovschi Nely Silvia, Mocanu Mihaela şi Ecaterina Munteanu – directori la CNADNR.

Diaconescu Ioan şi Dumitru Petre – directori CNADNR, Cupanache Ion, Viorica Dumitru, Enache Lucreţia, Mihai Tiberius, Masală Daniela, Nechită Ruxandra Nicoleta, Piştea Marius, Stoica Elena Mihaela şi Ana Luţu – şefi serviciu la CNADNR, Masală Ionuţ – director la Direcţia financiară a companiei, Popa Camelia – şef proiect drumuri express la CNADNR, sunt alte nume care apar în material.