CNBC: Noul software auto CarPlay al Apple ar putea fi un cal troian în industria auto

Apple a anunţat următoarea generaţie a software-ului său pentru maşini CarPlay în iunie, care preia interfaţa cu utilizatorul de pe toate ecranele interioare, înlocuind indicatoarele de carburant şi alte cadrane cu o versiune digitală alimentată de iPhone-ul şoferului. Compania a sugerat că CarPlay ajută producătorii de automobile să vândă vehicule.

Managerul de inginerie al Apple, Emily Schubert, a spus că 98% dintre maşinile noi din SUA vin cu CarPlay instalat. Ea a oferit o statistică şocantă: 79% dintre cumpărătorii din SUA ar cumpăra o maşină doar dacă este compatibilă cu CarPlay.

”Este o caracteristică obligatorie atunci când cumpăraţi un vehicul nou”, a spus Schubert în timpul unei prezentări a noilor funcţii.

Industria auto se confruntă cu o alegere neatrăgătoare: oferiţi CarPlay şi renunţaţi la venituri potenţiale şi şansa de a face o schimbare majoră în industrie sau cheltuiţi masiv pentru a dezvolta propriul software de infotainment şi pentru a răspunde unui număr posibil în scădere de cumpărători de maşini care vor cumpăra un vehicul nou fără CarPlay.

Producătorii de maşini vând servicii şi funcţii suplimentare proprietarilor de vehicule în mod regulat, pe măsură ce maşinile se conectează la internet, obţin funcţii de conducere autonomă şi trec de la alimentarea cu benzină la alimentarea cu electricitate şi baterii.

Piaţa de software auto va creşte cu 9% pe an până în 2030, mai rapid decât industria auto generală, potrivit unui raport realizat de McKinsey.

Software-ul auto ar putea reprezenta vânzări de 50 de miliarde de dolari până în 2030, prevăd analiştii McKinsey.

Apple vrea o parte din această piaţă. GM, care nu a fost inclus într-o prezentare a Apple, obţine deja venituri de 2 miliarde de dolari pe an din abonamentele pentru astfel de servicii destinate maşinilor şi se aşteaptă ca acestea să crească la 25 de miliarde de dolari pe an până în 2030.

Tesla, care nu acceptă CarPlay, a pus recent în vânzare funcţiile sale de asistenţă pentru şofer ”FSD”, inclusiv parcare automată şi păstrarea benzii de circulaţie, ca un abonament care costă până la 199 dolari pe lună.

Producătorii de automobile din China încep să creeze vehicule electrice care se integrează profund cu aplicaţiile lor, permiţând şoferilor să obţină reparaţii, să se conecteze cu alţi proprietari sau chiar să-şi înlocuiască bateriile închiriate.

”Credem că acest lucru ar putea face în cele din urmă ca Apple să furnizeze servicii prin intermediul platformelor de senzori auto”, a scris analistul Goldman Sachs Rod Hall, în iunie, despre următoarea generaţie CarPlay.

Următoarea generaţie de CarPlay va avea nevoie de o acceptare semnificativă din partea producătorilor de automobile pentru a oferi software-ului Apple acces la sistemele de bază. Apple a sugerat că şi-a asigurat cooperarea mai multor producători de automobile importante.

”Producătorii de automobile din întreaga lume sunt încântaţi să aducă această nouă versiune de CarPlay clienţilor”, a adăugat Schubert, înainte de a afişa un slide cu 14 mărci de producători de automobile, între care Ford, Mercedes-Benz şi Audi.

Observatorii din industrie cred că producătorii de maşini trebuie să adopte serviciile software – şi să privească oferta Apple cu scepticism – pentru că în caz contrar riscă să rămână în urmă.

”Este o perioadă foarte dificilă în industrie, în care companiile auto cred că încă construiesc maşini. Nu este aşa. Ei construiesc software pe roţi, nu ştiu asta şi îl ignoră”, a declarat Conrad Layson, analist senior la AutoForecast Solutions.

Noua versiune de CarPlay ar putea fi un imens motor de venituri emergente pentru Apple. În primul rând, dacă un utilizator iubeşte interfaţa CarPlay a iPhone-ului, atunci este mai puţin probabil să treacă la un telefon Android. Aceasta este o prioritate strategică pentru Apple, care generează majoritatea veniturilor sale prin vânzările de hardware.

În al doilea rând, deşi compania nu percepe încă o taxă producătorilor de automobile sau furnizorilor, ar putea vinde servicii pentru vehicule în acelaşi mod în care distribuie software-ul iPhone.

În iunie, Apple a dezvăluit că a explorat funcţii care integrează comerţul în cabina maşinii. O nouă caracteristică anunţată în această vară le-ar permite utilizatorilor CarPlay să navigheze la o pompă de benzină şi să plătească combustibilul de pe tabloul de bord al maşinii, potrivit Reuters.

Apple generează deja zeci de miliarde din App Store şi va spori aceste venituri asta dacă decide vreodată să taxeze serviciile în maşini.

În 2021, de exemplu, Apple a atras vânzări totale în App Store cuprinse între 70 de miliarde de dolari şi 85 de miliarde de dolari – din care ia între 15% şi 30%, în funcţie de aplicaţie.

În prezent, Apple nu acceptă un procent din achiziţiile efectuate pe aplicaţiile iPhone pentru bunuri sau servicii fizice.

Noul CarPlay permite, de asemenea, Apple să colecteze cunoştinţe şi date la nivel înalt despre modul în care oamenii îşi folosesc vehiculele. Acestea sunt informaţii valoroase dacă va ajunge vreodată să-şi lanseze propria maşină, care a fost în curs de dezvoltare extrem de secretă de ani de zile.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed