Comisarii ANPC au propus închiderea a cinci supermarketuri din sudul litoralului, pentru nereguli importante

ANPC anunţă, sâmbătă seară, că au fost verificate, în această perioadă, în Mangalia, magazinele Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image, precum şi magazinul Lidl din Eforie Nord.  

”Interesant este că, până la finalizarea acţiunilor de control, parte dintre consumatorii aflaţi la cumpărături erau mai tare intrigaţi de acţiunea noastră decât de deficienţele găsite acolo. Suntem pe teren pentru a le proteja sănătatea şi pentru a transmite operatorilor economici că trebuie să respecte consumatorii. Din nou vitrine murdare, din nou legume şi fructe cu deprecieri. Va trebui să trecem la măsuri mult mai dure şi săptămâna aceasta o vom dedica discuţiilor cu structurile centrale ale marilor lanţuri de magazine”, a declarat Horia Constantrinescu, preşedintele ANPC. 

Comisarii au aplicat 4 avertismente şi 9 amenzi contravenţionale în valoare totală de 235.000 lei. 

De asemenea, comisarii au oprit temporar de la comercializare produse alimentare în valoare de peste 4.600 lei şi au dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 10.000 lei.  

S-a mai dispus:  

oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor a tuturor magazinelor controlate 

a fost propusă închiderea temporară a magazinelor pe o perioadă de până la 6 luni a tuturor magazinelor controlate  

a fost propusă încetarea practicilor conerciale incorecte pentru 3 dintre magazine. 

Cele mai importante nereguli constatate de către comisarii ANPC:  

comercializarea de legume şi fructe depreciate sau cu calibre diferite, având o categorie de calitate inferioară faţă de cea declarată 

depozitarea neconformă a produselor alimentare  

comercializarea unor produse reprezentând un mix cu acid acetic 

comercializarea unor produse congelate cu gheaţă în exces pe produs  

comercializarea de produse cu etichete Nutrisore, pe care era menţionată o anumită categorie fără a fi justificată 

diverse erori de informare pe eticheta de produs 

nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea unor produse tip ”7+1” fără a avea produsul de referinţă la vânzare, nespecificarea perioadei de desfăşurare a promoţiilor, produse aflate în promoţie deşi perioada era depăşită) 

lipsa condiţiilor de igienă corespunzătoare în spaţiul de comercializare, de depozitare şi de producţie a pâinii                

folosirea unor vitrine frigorifice cu acumulare masivă de gheaţă, cu rafturile neigenizate, cu urme de lichide alimentare, praf, rugină, mucegai şi insecte        

folosirea unor spaţii de depozitare neigenizate      

comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat     

practici comerciale incorecte – nerespectarea denumirii corecte a produsului în conformitate cu ingredientele conţinute  

neconcordanţă între preţului produsului la raft şi cel perceput la casa de marcat 

semnalizare incorectă a produselor aflate în ultimele zile de valabilitate. 

  

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed