Compania care deţine brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România estimează pentru acest an vânzări în restaurante de peste 230 milioane euro, cu 63% mai mari comparativ cu 2020

0
3
Compania care deţine brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România estimează pentru acest an vânzări în restaurante de peste 230 milioane euro, cu 63% mai mari comparativ cu 2020

“Sphera Franchise Group, deţinătoarea companiilor care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a bugetat pentru anul 2021 vânzări în restaurante în valoare totală de peste 230 milioane euro, cu 63% mai mari comparativ cu nivelul din 2020, din care, 25% sunt estimate a fi realizate prin intermediul canalului de livrare”, a anunţat compania.

EBITDA normalizată este estimată să crească cu 115%, până la nivelul de 19 milioane euro.

“După un an 2020 în care am înfruntat provocări complet neobişnuite, atât pentru compania noastră, cât şi pentru întreaga economie, în 2021 ne aşteptăm la o revenire semnificativă a business-ului, mai ales în a doua jumătate a anului. Suntem încrezători că investiţiile bugetate pentru acest an vor contribui la creşterea vânzărilor, alături de recalibrarea cheltuielilor şi păstrarea costurilor pe aceeaşi linie cu anul 2020. În ciuda situaţiei create de criza sanitară, putem spune că este un moment extrem de prielnic investiţiilor, astfel că am bugetat peste 14 milioane euro pentru dechiderea de restaurante noi şi pentru remodelarea celor existente”, a declarat Călin Ionescu, directorul general al Sphera.

Propunerea de buget se bazează pe contextul macro-economic ce va fi influenţat de efectele pandemiei COVID-19 în prima parte a anului, ca urmare a restricţiilor impuse de autorităţi. Astfel, pe fondul creşterii deficitului de cont curent, este luată în calcul o uşoară depreciere a monedei naţionale faţă de euro, creşterea salariului minim pe economie cu 3% şi estimările unei inflaţii anuale de 2,5 – 3%.

“Începând cu a doua jumătate a anului, este luată în calcul o revenire treptată până la capacitatea normală a restaurantelor, inclusiv ca urmare a extinderii campaniei de vaccinare la nivel naţional, pe care şi compania o susţine în rândul angajaţilor săi. Astfel, Sphera împreună cu Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti, facilitează accesul la vaccinare al angajaţilor care doresc să se imunizeze, printr-o unitate mobilă pusă la dispoziţia acestora, într-un spaţiu tip-anexă, special amenajat, din cadrul unui restaurant KFC din Bucureşti”, anunţă compania.

Pe parcursul anului 2021, ca urmare a contractului negociat cu francizorul Yum!, compania a planificat deschiderea a 16 restaurante (8 KFC, 3 Pizza Hut şi 3 Taco Bell în Romania şi 2 KFC în Italia). Bugetul alocat acestor investiţii se ridică la 10,2 milioane euro. Totodată, în cadrul planului negociat cu Yum!, investiţia în remodările restaurantelor existente este estimată la 3,8 milioane euro.

La finalul anului 2020, Sphera avea 158 de restaurante din care 138 erau în România, 18 în Italia şi 2 în Republica Moldova.