Consumul real al maşinilor este cu până la 25% mai mare decât cel anunţat de producător

0

Raportul constată că această diferenţă a crescut în timp, principala cauză fiind trucurile folosite în cadrul testelor oficiale de către producătorii de autoturisme.Documentul include o comparaţie a datelor comunicate de producători cu cele rezultate din testări similare, efectuate de către un laborator independent , pe şase modele noi (standard) de autoturisme.

 

Rezultatele testelor independente – în care s-au folosit modele standard, fără a se exploata flexibilităţile cuprinse în procedurile de testare – arată că emisiile de CO2 şi consumul de carburant sunt, în medie, cu 23% mai mari decât cele ale testelor oficiale ale producătorilor (teste realizate pe maşini special pregătite). Aceste cifre au confirmat diferenţa între rezultatele testelor oficiale şi media celor reale (condiţii de trafic pe drumuri publice).

 

Conform raportului, există aproximativ 20 metode prin care constructorii de autoturisme re-interpretează în mod „creativ” procedurile de testare, exploatând „portiţele” şi flexibilităţile permise de actualele reglementări, cu scopul de a-şi supraevalua performanţele de consum şi de emisii ale modelelor proprii.

 

Printre trucurile aplicate sunt: pneuri super-eficiente cu presiune mai mare decît cea normală; acoperirea cu bandă adezivă a spaţiilor din jurul uşilor şi a grilelor; ajustarea frânelor şi a geometriei roţilor; utilizarea unor super-lubrifianţi speciali; micşorarea greutăţii autovehiculului; testarea la altitudine, la temperaturi ridicate și pe căi de rulare foarte netede.

 

 Raportul ajunge la concluzia că actualul regim de testare nu este adecvat pentru scopul propus şi că ”portiţele” din procedurile curente de testare trebuie să dispară cât mai repede, iar noile modele de autoturisme şi utilitare să fie re-testate în condiţii cât mai apropiate de cele reale, din trafic.

 

”Aceste noi dovezi indică faptul că există producători europeni de autoturisme care îşi înşeală clienţii prin manipularea cifrelor oficiale de emisii, provocându-le pierderi de mii de euro, bani cheltuiţi pe carburantul consumat suplimentar. Producătorii auto respectivi îi înşeală, de asemenea, şi pe factorii de decizie ai Uniunii Europene, deoarece reglementările care au drept scop reducerea emisiilor de CO2 de la autoturisme şi autoutilitare sunt îndeplinite doar în laborator, nu şi pe drumurile publice, se arată în raportul Transport&Environment.