De ce nu intrăm în Schengen: Guvernul a cerut şpagă de la Vinci

Ipoteză uluitoare lansată de senatorul PSD Titus Corlăţean, în cadrul emisiunii Ora de Foc. El susţine că decizia Franţei de a cere amânarea  aderării ţării noastre la spaţiul Schengen ar avea legătură cu motivele refuzului companiei franceze Vinci de a mai construi autostrada Comarnic-Braşov.

Franţa şi Germania au cerut  oficial amânarea aderării României şi Bulgariei la Spaţiul Schengen, declarând că o astfel de aderare ar fi „prematură” dacă s-ar produce în martie 2011, potrivit unei scrisori adresate comisarului pentru afaceri interne.

În luna aprilie, compania Vinci – Aktor a anunţat că nu a reuşit să obţină finanţare din partea băncilor pentru demararea construcţiilor la tronsonul de 58 de kilometri din Autostrada Comarnic Braşov. Valoarea totală a contractului care se întindea pe 30 de ani era de 4,8 miliarde de euro.

Ellaktor, compania mamă a constructorului Vinci-Aktor, a precizat ulterior că a decis să renunţe unilateral la proiectul de autostradă Comarnic-Braşov din cauza faptului că statul român nu a acceptat anumite clauze contractuale, comune în asemenea tipuri de contracte în Europa. Compania elenă nu precizează însă, care sunt acele clauze.

“Clauzele aplicate în mod obişnuit pentru acest tip de contract (realizarea de autostrăzi în concesiune-n.red.) în Europa au fost considerate inadmisibile pentru Guvernul Român” au răspuns oficialii firmei Vinci la o solicitare trimisă de MONEY.ro referitoare la motivele pentru care firma franceză a renunţat la contractul de construire a autostrăzii Comarnic-Braşov. “În consecinţă, în momentul de faţă proiectul este imposibil de finanţat şi contractul nu poate fi onorat” au spus oficialii firmei franceze.

Oficialii Vinci l-au contrazis astfel pe ministrul român al Transporturilor, Radu Berceanu, care a spus că pretenţiile firmei franceze nu sunt conforme cu legea.

„N-au insistat să prelungească termene, au venit şi au zis cu voce mică să mai lungim, că n-au de unde să facă rost de bani. Eu le-am spus: dom`ne, ce vreţi voi nu-i posibil, că vine DNA şi facem puşcărie. I-am spus unuia de acolo în franceză celebra expresie «PMP», adică Police – Menottes – Prison (poliţie – cătuşe – puşcărie – n. red.)”, a declarat ministrul Radu Berceanu, pentru cotidianul “Gândul”. Oficialii români au promis pentru astăzi o conferinţă de presă în care să vină cu lămuriri pe tema refuzului firmei franceze de a construi autostrada Comarnic-Braşov.

Consorţiul franco-elen Vinci – Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia în regim de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, în lungime de 55 km, trebuia să atragă de pe pieţele financiare 1,5 miliarde de euro, dar au anunţat statul român că renunţă la acest contract. Autostrada, care ar fi urmat să fie gata în 4 ani, are costuri totale cu finanţarea, construcţia şi întreţinerea fiind de 4,6 miliarde de euro, timp de 30 de ani.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed