COTAR: UBER sau Bla-Bla Car sunt servicii periculoase pentru populație

Pirateria în transportul de persoane a devenit o activitate tolerată şi nesancţionată de autorităţile române. Lipsa de implicare a autorităţilor române a permis, în decursul ultimilor ani, dezvoltarea unui fenomen al transportului regulat de persoane fără licenţă, în mod ilegal, dar nesancţionat, cu orare afişate şi staţii de preluare a clienţilor, în mod clar stabilite. Astfel de firme care desfăşoară activităţi ilegale au ajuns să-şi promoveze serviciile şi prin reclame şi spoturi publicitare: “Peste 40.000 de clienţi şi mai mult de 2.000.000 Km anual parcurşi în siguranţă ne recomandă ca cea mai bună şi sigură companie de transport”. Lipsesc din această prezentare două cuvinte cheie, care ar trebui să preocupe serios autorităţile române: ilegal şi evazionist.

 

 

Legea taximetriei conţine în mod deliberat formulări evazive şi incomplete, pentru a permite grupurilor de interese apropiate unor oameni politici să profite de o legislaţie lacunară şi făcută cu dedicaţie. Această lege a fost modificată astfel încât să le permită unor clienţi politici să desfăşoare activităţi de taxi în alte localităţi, în afara zonei în care taximetriştii au licenţă de funcţionare. În prezent sunt mii de taxiuri cu licenţă în localităţile din jurul Bucureştiului, dar care, în realitate îşi desfăşoară activitatea în capitală.

 

Parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010, făcând schimbări exact la acel articol care permitea organelor de control sa elimine activitatea neautorizată, ilegală din această activitate.

 

 

Activităţile ilegale şi evazioniste de transport persoane în regim taxi, prin folosirea unor platforme informatice (de tipul UBER sau Bla-Bla Car), încalcă dreptul la concurenţă loială şi care conduc la dispariţia activităţii de taxi în condiţii legale. Mai mult, din informaţiile pe care le-am obţinut de la Poliţia Română, cei care practică acest tip de transport pot face şi victime printre clienţi, pentru că nimeni nu îi controlează. Victimele pot fi păcălite prin serviciile improprii care le sunt oferite şi pentru care nu pot depune plângere la o autoritate a statului, pentru că UBER nu intră sub incidenţa niciunei legi pentru protecţia consumatorului. Dar mai pot fi şi victime de tâlhărie, viol sau chiar omor, pentru că nimeni nu verifică identitatea şi activitatea anterioară a celor care intră în acest sistem. Astfel, UBER sau Bla-Bla Car sunt servicii periculoase pentru populaţie, pe care parlamentarii l-au permis, în detrimentul siguranţei cetăţenilor. În acelaşi timp, clienţii sunt păcăliţi de ofertele de preţuri foarte mici şi nu ţin cont de pericolele la care se expun.

 

Pe de altă parte, în timp ce transportatorii care au curse regulate sunt supuşi controalelor drastice din partea autorităţilor competente, clienţii apelează la cursele ilegale, afişate pe siteurile specializate, în sistem Bla-Bla Car. Aceste curse nu sunt verificate, nu sunt sancţionate şi nici fiscalizate, însă au deja reclamă agresivă pe toate paginile de internet, prejudiciind afacerile legale, care aduc bani la bugetul statului, conform legislaţiei în vigoare.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed