Cozi de trei ore ca să scapi de un impozit

0

 

În cazul în care ar exista activitate comercială, atunci s-ar plăti un impozit mai mare. Potrivit legii, dacă proprietarul nu depune declarația la Direcția de taxe și impozite locale până la data de 31 martie, primăria calculează singură care este valoarea impozabilă, doar că aplică o cotă de impozitare de 2%, scrie Romania Libera

 

Măsura a generat panică printre acei proprietari care au acceptat ca imobilul lor să devină sediu social, aceștia grăbindu-se să depună respectivele declarații la Direcția de taxe și impozite locale. Deși termenul expiră în două săptămâni, iar în sectorul 5 există două sedii ale direcției, deja se înregistrează cozi de zeci de persoane. „Luni au fost cozi foarte mari atât la punctul de lucru Uranus, cât și la cel de la Națiunile Unite. Erau zeci de oameni afară în frig, așteptând. Am renunțat după o oră. Ieri, situația a fost la fel. Oamenii vin să își ocupe rândul și de la ora 6 dimineața, deși centrele se deschid la ora 8.30. Am reușit să depun actele după două ore și jumătate. Unii se grăbesc deoarece spun că nu au auzit de vreo prelungire a termenului care expiră la 31 martie”, ne-a precizat o persoană care a îndurat cozile de la Direcția de Taxe și Impozite Sector 5.

 

Așteptarea crește și pentru că nu există un ghișeu separat pentru primirea exclusivă a acestor dosare care au la bază „Declarația privind impozitul/taxa pe clădirile rezidențiale sau nerezidențiale sau cu destinație mixtă aflată în proprietatea persoanelor fizice”. De asemenea, spațiul nu face față unui aflux mare de oameni, iar sistemul cu bonuri care ar introduce ordine nu funcționează cel puțin în cele două puncte de lucru ale sectorului 5. Unul dintre gardieni ne-a confirmat că aceste cozi nu sunt obișnuite și ele se datorează celor care depun declarația mai sus amintită.

 

Haos la ghișeu

 

Guvernul a înterevăzut târziu posibilitatea ca această prevedere din Codul Fiscal să nu fie înțeleasă ori să creeze blocaje. Astfel, abia la 11 martie a venit cu clarificări prin intermediul purtătorului de cuvânt al Exe­cutivului, Dan Suciu. Acesta a precizat că prin apariția unor norme metodologice “distincția devine foarte clară. Locuința în care își desfășoară respectiva firmă activitatea, dacă utilitățile nu sunt deduse, atunci impozitarea se face ca pentru o locuință cu statut rezidențial. Adică nu se mai majorează acest impozit”. Altfel zis, firmele de apartament care funcționează în locuințe nu vor mai plăti impozit majorat pentru clădiri atât timp cât utilitățile și întreținerea le plătește proprietarul, persoană fizică, iar firma care își are sediul acolo nu își deduce aceste cheltuieli.

 

Însă, dacă își deduce cheltuielile cu utilitățile, atunci intervine o procedură de calcul complicată a impozitului care ține cont de spațiul folosit de firmă, respectiv cel de rezidență. Printre actele ce trebuie aduse de proprietar la Direcția de Taxe și Impozite regăsim: contractul de casă, contractul de închiriere, buletin, datele firmei, certificat constatator pentru sediu de la Registrul Comerțului.

 

Până la închiderea ediției nu am putut afla un punct de vedere de la Primăria Sectorului 5.

 

Guvernul a întervăzut târziu posibilitatea ca această prevedere din Codul Fiscal să nu fie înțeleasă ori să creeze blocaje. Astfel, abia la 11 martie a venit cu clarificări prin intermediul purtătorului de cuvânt al executivului.