Creativitatea naste business

0
Creativitatea naste business

Inca un festival mic, regional, de la care agentia se intorcea cu un premiu ce nu spunea mare lucru industriei. Golden Drum parea o vanitate, iar Portoroz, localitatea in care se organizeaza, doar o alta destinatie frumoasa. Anul urmator, insa, s-au dus si altii, iar in 2007 festivalul este dominat de romani. A fost de ajuns ca Leo Burnett&Target sa se intoarca de acolo, in urma cu doi ani, cu trofeul si distinctia de Agentia Anului, ca, in mod firesc, asteptarile sa creasca. A urmat McCann. Iar anul acesta ar putea fi tot ei. Nici nu se anuntase bine deschiderea perioadei de inscriere, ca stirile despre Romania au si inceput sa apara. Tara cu cele mai multe lucrari inscrise, mai multe decat anul trecut, cand oricum am avut cea mai mare participare. Tara cu cele mai multe lucrari finaliste in una sau alta dintre categorii, nominalizari, premii, puncte acumulate. Marti seara, McCann Erickson era pe locul doi dupa numarul de puncte acumulate, cu mari sanse la titlu.

Participarea si realizarile romanilor in festival sunt considerate de agentii mai importante decat realizarile la festivalul national de publicitate Ad’Or. Marcat de multe lupte interne, festivalul autohton nu mai este o miza nici pentru agentiile mici. Publicitatea romaneasca a trecut acum intr‑o noua etapa, aceea a privitului departe, peste granite. GMP s-a intors cu un premiu de la Cannes, performantele la New York Festivals sunt tot mai bune, ba mai mult, avem membri in juriul international, castigam premii la festivalul european al eficientei, ne intoarcem cu distinctii importante pentru industria de PR.

Practic, publicitarii nostri se iau de guler cu publicitarii lor, cei de la care, de fapt, au invatat meserie. Iar creativitatea si dovedirea ei dau roade la nivel de business. O serie de agentii de publicitate din Romania a anuntat deja ca strategia de business pe anul viitor va pune accent pe serviciile de creatie. In acest sens, au inceput sa dezvolte sau vor dezvolta departamentele creative, cu investitii mari in resursele umane. Trofeele de la Golden Drum, Cannes sau New York Festivals nu mai folosesc doar ca fundal pentru pozele corporate trimise spre publicare presei, ci sunt deschizatoare de usi pentru clienti noi, pe de o parte, si pentru slujbe noi pentru creativi, pe de alta.