Cu banii împrumutați de Finanțe în trei luni puteam face 800 km de autostradă

0

De la începutul anului până în prezent, Ministerul de Finanțe s-a împrumutat de la băncile din România cu suma de 8,5 miliarde de lei, echivalentă cu circa 2 miliarde de euro, la care se adaugă alți aproximativ 480 milioane de euro. Tot în primele aproape trei luni ale acestui an, România a mai împrumutat 2 miliarde de dolari de pe piețele externe, sumă echivalentă cu circa 1,45 miliarde euro. În total, circa 4 miliarde de euro datorie publică acumulată în mai puțin de trei luni pentru acoperirea găurilor bugetare și pentru rostogolirea datoriilor mai vechi.

 

Dacă Finanțele vor continua să se îndatoreze în același ritm cu care au început anul, după ce vom trage linia la sfârșitul lui 2014, vom contabiliza împrumuturi de 16 miliarde de euro, depășind nivelul de anul trecut, care s-a cifrat la 14 miliarde de euro.

 

Conform standardului de cost, prețul pentru un kilometru de autostradă se ridică la 5 milioane de euro. Cu cei 4 miliarde de euro cheltuiți începând din luna ianuarie pentru finanțarea deficitului și a datoriilor guvernamentale am fi putut construi nu mai puțin de 800 kilometri de autostradă. Având în vedere că, după inaugurările din decembrie 2013, România a ajuns să dispună de 635 de kilometri de autostradă, cu banii înghițiți de deficit și datorii am fi putut să ne dublăm rețeaua de autostradă.

 

De altfel, economia autohtonă are de suferit enorm din cauza lipsei autostrăzilor. Dincolo de circulația greoaie pentru localnici, un mare număr de investitori străini se văd nevoiți să renunțe la planuri de investiții sau să taie România de pe lista de investiții din cauza lipsei unei infrastructuri adecvate.