Card de fidelitate sau instrument de control?

Președintele Venezuelei, Nicolas Maduro, a anunțat, sâmbătă, introducerea unui card de fidelitate pentru cumpărăturile la supermarketuri, prin intermediul căruia vor fi făcute înregistrări electronice a tuturor produselor cumpărate de clienți.

 

Deocamdată a fost demarat un proiect pilot, urmând să fie implementat pe scară largă în toată țara. Oamenii nu vor fi obligați să-și facă asemenea carduri, însă foarte mulți vor opta pentru ele, în pofida dezavantajului de a fi monitorizați. Asta deoarece acest card le va permite să beneficieze de prețurile mai mici pentru produsele oferite spre vânzare în supermarketurile de stat.

 

„La fel ca în cazul altor supermarketuri din lume, cardul va veni cu un set de inițiative menite să-i motiveze și să-i recompenseze pe cei care participă în acest program”, a declarat președintele Venezuelei.

 

În această țară din America Latină funcționează un program guvernamental, sub umbrela unei instituții numite Mision Alimentacion, prin intermediul căruia diferite alimente și produse de bază sunt vândute în supermarketurile de stat la prețuri mai mici decât în cele private.

 

Programul a fost introdus de Hugo Chavez, în anul 2003. În prezent, programul se confruntă cu două mari probleme: comercianții informali, cunoscuți ca bachaqueros, cumpără marfa la prețuri mici din magazinele guvernamentale și o revând apoi mai scump și faptul că multe persoane cumpără produse pentru consumul propriu, însă în cantități foarte mari, din cauza temerilor că acestea vor dispărea de pe piață.

 

Bunurile de bază precum făină, ouă, zahăr sau hârtia de toaletă au devenit fie prea scumpe, fie greu de găsit. Începând din luna ianuarie, locuitorii acestei țări au găsit pe rafturi doar un sfert din produsele necesare pentru a le acoperi cererea, conform datelor biroului național de statistică.

 

Deci, cu ajutorul acestui card Maduro intenționează să limiteze cantitățile achiziționate de cumpărători și să controleze tot procesul comercial.

 

Reprezentanții Alianței Naționale a Utilizatorilor și Consumatorilor (Anauco) susţin că acest card reprezintă de fapt un sistem care stabilește o rație de produse pentru fiecare consumator. 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed