Cum arătau modelele ARO care se vindeau în America de Nord, în anii ’80, și la ce preț. Legendara mașină românească avea reprezentanță la Montreal

0

Istoria ARO este dusă astăzi mai departe prin colecționari. Puțini știu că singura mașină 100% românească s-a aflat în topul mondial al mașinilor de teren, confom revistelor de specialitate ale anilor ’70-’80, alături de Jeep, Land Rover, mai târziu Toyota.

Din 1967 și până în 2006 s-au vândut aproape 400.000 de bucăți în peste 100 de țări (modelele IMS M461 și ARO 242/243/244/246/320/324/328). Primele țări în care au ajuns modele de ARO au fost Columbia, Cuba, Mexic și China, ulterior mașina fiind exportată în întreaga Europă, în Australia și, în anii ’80, în America de Nord. Rezistența sa pe teren accidentant, testată și la faimosul Paris Dakar din 1984, dar și la multe alte concursuri de anduranță i-au adus numeroase premii și supranume. În America Latină a fost numit ”Toro” (Taurul Carpaților), în Germania (Zimbrul din Carpați) etc. În 1975, la Concursul Internaţional „Safary”, organizat de Federaţia Engleză de Automobilism, echipa ARO a ocupat locul întâi, urmată de Land Rover şi Jeep* În 1977, în Gabon, în urma inundaţiilor istorice, ARO a salvat mulți oameni ajungând în cele mai dificile locuri.

Cum arătau modelele ARO care se vindeau în America de Nord, în anii ’80 și cât costau! Prețul modelelor în 1983 era de circa 14.000 dolari americani, iar în Cehia, în 2010 (unde s-au mai asamblat automobile chiar și după falimentul producătorului român, a fost de circa 17.000 dolari.

În 1978, autoturismele ARO 243 şi 244, conduse de inginerul Sergiu Cojocaru şi mecanicul Cristel Tonghioiu, au participat la o expediţie ONUDI (Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare Industrială) în România, Bulgaria, Turcia, Iran, Afganistan, Pakistan, India şi Nepal, parcurgând peste 30.000 de kilometri* În 1980, la Raliul „Caporive”, în Anglia, ARO 243 ocupă locul trei* În anul 1981, ARO câştigă Raliul „Masafi 4 Wheel Drive Rally”, desfăşurat în Emiratele Arabe Unite* Marca ARO a participat la „Raliul Islandei” şi la „Raliul Faraonilor” din Egipt, în anul 1983.

ARO, dar cu motorizări diferite (Peugeot ori Ford), a fost asamblată și în Ceha, Portugalia, sub numele Portaro, şi în Spania, cu numele Hisparo. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.