Cum au reacţionat companiile la crizele din 2010

Principalul reproş al specialiştilor în PR este că marile companii, în momentul în care a apărut o criză, au închis orice legătură pe latura de comunicare. Încrederea în mediul de afaceri oricum este mult mai mică, astfel că limitarea comunicării nu a avut deloc un efect bun.

British Petroleum s-a confruntat, probabil, cu cea mai gravă criză de imagine, după ce o sondă defectă a creat cel mai mare dezastru ecologic din istoria Statelor Unite. CEO-ul de atunci, Tony Hayward, a apărut iniţial într-un clip publicitar prin care îşi cerea scuze şi anunţa că firma va plăti factura dezastrului. Totuşi, au existat şi multe gafe: oficialul companiei a declarat la un moment dat că şi-ar dori viaţa înapoi. Iar declaraţiile de acest gen au ştirbit credibilitatea comunicării.

Şi Apple a avut propriile probleme: recepţia pe iPhone 4 nu a funcţionat cum trebuie, însă Apple a încercat iniţial să minimalizeze importanţa acestui lucru, o mare greşeală în viziunea specialiştilor de PR. Totuşi, vânzările nu au avut de suferit, susţine compania.

O altă companie care a trecut printr-o criză în 2010 a fost Toyota, care a rechemat peste 8 milioane de maşini cu probleme la pedala de acceleraţie. Consultanţii în comunicare spun că producătorul auto nu a răspuns promt pe latura de comunicare. În consecinţă, valoarea brand-ului Toyota, numărul unu pe piaţa auto mondială, a scăzut cu 16% în acest an.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed