Cum poţi câştiga jumătate din timpul de lucru

0

“Dacă până la final de 2008 am fost obişnuiţi să obţinem un cumul de rezultate într-un timp anume, situaţia actuală de piaţă ne presează să obţinem aceleaşi rezultate cu mai puţine resurse la dispoziţie”, explică Bogdan Pode, senior trainer în cadrul firmei de training Human Invest.
Supraîncărcarea angajaţilor provine şi din faptul că reducerile de personal din foarte multe companii sunt însoţite de o redistribuire a sarcinilor “în spinarea” celor rămaşi. În plus, eforturile sunt acum mult mai mari pentru a ajunge la aceleaşi rezultate – petrecem mai mult timp pentru a semna un contract, investim mai mult timp pentru a câştiga credibilitate în faţa clienţilor interni sau externi, găsim mai greu soluţia potrivită la piedicile pe care le întâmpinăm, cei cu care colaborăm sunt mai puţin deschişi la eforturi de coordonare (fiecare se concentrează pe propriile probleme).

Care sunt micile secrete ale unei bune gestionări a timpului de lucru? Potrivit specialiştilor în resurse umane, esenţial este să-ţi prioritizezi activităţile şi să începi fiecare zi cu cele mai importante “joburi”. În al doilea rând, trebuie să-ţi faci ordine în computer, astfel încât să găseşti rapid orice document de care ai nevoie. În al treilea rând, nu trebuie să faci întreruperi dese în timpul de lucru, ci să te concentrezi pe perioade.
Citirea mailurilor şi scrierea de corespondenţă nu trebuie făcute dezordonat, atunci când vin mesajele, ci în sesiuni foarte clare de-a lungul zilei. Nu în ultimul rând, trebuie să-ţi închizi ziua de lucru cu planificarea zilei următoare şi cu redactarea unui “to do list” pentru mâine.

Cât timp putem câştiga pe zi dacă ne organizăm mai bine? “Mi-am demonstrat personal că, pe unele activităţi, am reuşit să-mi înjumătăţesc timpul de finalizare. Pe de altă parte, sunt activităţi pe care le realizezi în acelaşi timp, dar cu un consum mai mic de energie fizică sau intelectuală “, spune specialistul Human Invest.